Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ خیز پیک پنجم بیماری کرونا سبب شده تا تعداد افراد مبتلا به این بیماری با شیب ملایمی رو به افزایش گذارد و بیش از ۵۳ درصد تخت‌های بیمارستانی استان توسط بیماران کرونایی اشغال شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه‌دار بوده و وارد پیک پنجم خود شده است و طبق اذعان مسئولان علوم‌ پزشکی استان، تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در زنجان نیز با شیب ملایمی در حال افزایش است و اگر بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بیش‌تر شود دوباره علاوه بر خیز بیماری سبب افزایش مرگ‌و‌میر مبتلایان در استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال آنچه که در این روز‌ها نمود کامل دارد این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته و نگرانی از این بابت برای مسئولان ایجاد شده است با این حال توصیه اکیدی که وجود دارد این است که برای حفظ سلامتی خود از قرارگیری در جمع با فضای بسته خود‌داری شود و فاصله اجتماعی رعایت شود.

اما واکسیناسیون افراد جامعه طبق تقسیم‌بندی که به لحاظ سن وجود دارد در حال انجام بوده و گروه‌های سنی مختلف، بیماران زمینه‌ای و برخی از مشاغل دیگر نیز طبق ضوابطی در حال واکسیناسیون هستند اما گاها افراد در انتخاب نوع واکسن دچار تردید می‌شوند و یا به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی حتی از دریافت واکسن کرونا خود‌داری می‌کنند که این امر می‌تواند پیامد‌های منفی دیگری را در پی داشته باشد.

در این ارتباط پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: برای عزاداری ایام محرم پروتکل‌هایی نوشته شده که نسبت به پروتکل‌های سال گذشته متفاوت‌تر است. ضوابطی ارائه شده تا با بکارگیری آن‌ها و حضور در مراسمات مذهبی میزان شیوع بیماری به حداقل برسد.

وی افزود: بر اساس این ضوابط باید تعداد جمعیت در فضای باز یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با ارتفاع شش متر یک چهارم ظرفیت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه واکسن با سرعت قابل قبولی وارد کشور شده و در این بین استان زنجان نیز روند قابل قبولی در واکسیناسیون به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌ها داشته است، گفت: به دلیل وجود نیروی کارآمد روزانه 7 هزار نفر در استان واکسینه می‌شوند و امکان افزایش واکسیناسیون افراد حتی به 20 هزار نفر نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: مشکل عمده‌ای که در روند واکسیناسیون وجود دارد این است که در اکثر رده‌های سنی قریب به 15 درصد افراد از مراجعه برای واکسیناسیون در زمان‌بندی مقرر باز می‌مانند و این امر به خاطر دلایلی همچون عدم اعتقاد به واکسن، نبود اطلاعات کافی در مورد واکسن، سختی حضور برای واکسیناسیون، ابتلا به کرونا در موعد واکسیناسیون و بسیاری از موارد دیگر رخ می‌دهد.

قزلباش با بیان اینکه بر اساس یافته‌ها و پژوهش‌های علمی موجود افرادی که حتی دوز اول واکسن را دریافت می‌کنند مقاومت بیشتری در مقابله به ویروس کرونا دارند، اذعان کرد: بر اساس تحقیقات جدید افرادی که دچار کرونا ویروس هستند چهار هفته پس از بهبودی می‌توانند به تزریق واکسن اقدام نمایند.

مرحله جدید طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی اجرا می‌شودکرونا بیمارستان‌های خوزستان را اشغال کرد؛ درخواست قرنطینه 2 هفته‌ای استانتشکیل قرارگاه بهداشتی سپاه در مشهد/راه اندازی بیمارستان های سیار و ثابت برای کمک به مردم

وی با تاکید بر اینکه افراد هر نوع واکسینی که در دسترس دارند را باید تزریق کنند گفت: تمام واکسن‌های کرونا تایید شده وزارت بهداشت است که مسئولیت سلامت مردم را بر عهده دارد و تایید کننده این است که این واکسن‌ها تحریک‌کننده سیستم دفاعی بدن هستند.

همین‌طور علیرضا آرمانی‌کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه میزان مرگ‌و‌میر بیماران کرونایی در استان به نسبت کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: در سطح استان مراکز 16 ساعته فعال هستند و هر گونه راهنمایی لازم را انجام می‌دهند با این وجود الزام بیماران برای مراجعه به بیمارستان‌ها از طریق سامانه‌ انجام می‌شود و اگر مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها انجام شود سردرگمی بیماران را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 53 درصد از تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد، گفت: با شروع پیک پنجم کرونا شرایط رو به وخامت رفته و تعداد بیماران کرونایی با شیب ملایم در استان رو به افزایش است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا بیماران کرونایی بیمارستان ها پزشکی استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است