Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از راه‌های نورانی شدن و به کمال رسیدن و برپا داشتن ارزش‌های جامعه اسلامی و از جمله عمل صالح، برگزاری مراسم عزای آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه ملت ایران عشق و دلدادگی‌شان به وجود مقدس امام حسین (ع) هر سال بیشتر از گذشته نمایان می‌شود، گرچه عده‌ای در همان روز‌های اول انقلاب می‌گفتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازی به برگزاری این مراسم‌ها نیست، اما امام (ره) فرمودند: ما تازه بعد از پیروزی انقلاب به این مراسم و برپایی عزا برای امام حسین (ع) بیشتر از گذشته نیاز داریم چرا که این محرم و صفر بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انتظامی در این دو سال که جامعه ما درگیر ویروس کرونا بود، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همه مقر‌های خود اقدام به برپایی مراسم عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) کرده است.

وی افزود: سعی ما بر این بوده تا از سخنرانان و مداحان و واعظان معتبر برای برپایی مراسم‌های ایام ماه محرم به عمل بیاوریم، فلذا همه کارکنان نیروی انتظامی با شوق و انگیزه دینی و عشقی که نسبت به سیدالشهدا (ع) دارند در این جلسات حضور گسترده و چشم گیری پیدا کرده و از این مراسم‌ها بهره مند می‌شوند.

حجت السلام و المسلمین ادیانی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان مکتب عاشورا را گسترش داد، گفت: سپردن امورات و مسائل جامعه به مردم از نکاتی است که زمینه ساز گسترش و ارتقاء و پیشرفت در آن حوزه باشد.

وی افزود: فضای مجازی و رسانه‌ها و صدا و سیما و گویندگان و مبلغان و افراد خاص جامعه و نخبگان باید در زمینه‌ی ارتقا و رشد فرهنگ عاشورا و گسترش آن در جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کنند تا مردم ترغیب به برپایی روضه‌های امام حسین (ع) شوند.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، برپایی مراسم‌های ماه محرم در کنار مردمی بودن نیاز به این دارد که نظام اسلامی به عنوان متولی نسبت به این موضوع ورود کنند تا نقش مهمی در این رابطه داشته باشد.

بیشتر بخوانید

بهره گیری از افراد خبره لازمه رسیدن به پلیس تراز انقلاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکتب عاشورا نیروی انتظامی مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلا م والمسلمین محمد صباحی در دیدار با تشکل‌های جهادی کازرون گفت: گروه جهادی و فرهنگ کار جهادی بهترین هدایت برای جوانان است.

امام جمعه شهرستان کازرون با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بیان داشت: بسیج معبر و مسیر هدایت برای زندگی در جامعه است و فعالیت‌های بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها در کمک کردن به جامعه و مردم، مسیر زندگی را مورد رضایت حق تعالی قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان کازرون تصریح کرد: با وجود ارگان‌هایی همچون بسیج سازندگی در ساختار تشکیلاتی نهاد انقلابی بسیج، شاهد برکت هستیم به طوری که این چنین ساختاری را در جایی دیگر پیدا نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی اظهار داشت: گسترش و روحیه فرهنگ جهادی از خود کار جهادی مهمتر است به طوری که گسترش این فرهنگ، روحیه و هدایت در جهاد را ایجاد می‌کند.

وی اشاره نمود: کرامت انسان‌ها و اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی در کارهای جهادی باید در اولویت قرار گیرد و باید آسیب‌ها را شناسایی و آن را رفع نمائیم.

همچنین در این مراسم سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، ترویج فرهنگ تفکر و روحیه بسیجی را لازمه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها دانست.

در ادامه نماینده برخی از گروه‌های جهادی در خصوص راهکارهای چگونگی هر چه بهتر خدمت کردن به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 6099436

دیگر خبرها

  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • مطلبی از حواریون امام(ره) بود
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان