Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس تسلی خاطر آلام اتباع بیگانه

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: روز گذشته ماموران انتظامی لارستان با اقدام به موقع مانع از سردرگمی و فوت تعداد زیادی اتباع بیگانه رها شده در کوه‌های اطراف آن شهرستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: به دنبال تحولات منطقه‌ای در مرز‌های شرقی و هجوم پناهندگان غیرمجاز به کشور، ماموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به صورت خانوادگی وارد ایران شده‌اند و متاسفانه افراد سود جو و کلاهبردار آنان را در کوه‌های اطراف لارستان رها کرده‌اند.

او افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و سریعا ماموران انتظامی در قالب ۸ اکیپ پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت پیاده و همچنین بوسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب‌‎العبور لارستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: ماموران پس از ساعت‌ها جستجو ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه که به صورت خانوادگی در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم و به دلیل نداشتن آب و غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ و میر آنان وجود داشت، را پیدا کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران انتظامی به دلیل رعایت حقوق شهروندی پس از ساماندهی در مکانی مناسب امکانات اولیه را در اختیار این افراد پناهنده قرار دادند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضائی انجام شده است.

این مقام انتظامی توصیه کرد کسانی که قصد ورود به کشور ایران دارند از طریق مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند تا در دام افراد کلاهبردار و شیاد قرار نگیرند.

در ادامه جلیل حسنی فرماندار شهرستان لارستان با حضور در مقر انتظامی از اقدام به موقع پلیس در نجات جان تعداد زیادی از اتباع بیگانه تقدیر و تشکر کرد.

کشف کالای قاچاق ۲۵ میلیاردی در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در محور مواصلاتی کنارتخته-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این کامیون ۸۳۶ کارتن تیغه اره آهن بر و موکت بر و گیج فشار اکسیژن خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف و راننده نیز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش این محموله قاچاق ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار ملک‌زاده خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق کالا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری عاملان حفاری غیر مجاز در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۶ نفر حفار غیر مجاز در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در یکی از روستا‌های شهرستان لارستان به قصد کشف اموال تاریخی و عتیقه جات، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری "۱۳ لطیفی" این فرماندهی پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۶ نفر را شناسایی و آنان را حین حفاری دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این عملیات تعدادی ادوات حفاری شامل موتور برق، نورافکن، بیل و کلنگ، ماسک ضد گاز، ۲ دستگاه دوربین، یک دستگاه فلزیاب و... کشف شد، از شهروندان خواست در راستای حفظ آثار تاریخی در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

در پارکینگ منزل مسکونی تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۳ نفر در بازرسی از یک انبار منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد اقلید با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در انبار منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان مخفی کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن انبار منزل مسکونی، ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی "اقلید" با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر شدند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جاساز هروئین پشت داشبورد لو رفت

فرمانده انتظامی جهرم گفت: ماموران این فرماندهی موفق به کشف ۶ کیلو هروئین در بازرسی از پشت داشبورد سواری پژو ۴۰۵ شدند.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم با برنامه ریزی دقیق و در راستای تشدید برخورد جدی با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ که خانوادگی از بندر لنگه به سمت شیراز قصد سفر داشتند مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۶ کیلو هروئین که به صورت بسیار ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم عنوان داشت: در این خصوص راننده به همراه همسر و ۲ فرزندش به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

کشف ماینر‌های قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال و ۴۷ دستگاه پاور و سایر متعلقات خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک ساختمان مسکونی در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه "بیدزرد" قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۴۹ دستگاه ماینر به همراه ۴۷ عدد پاور و سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سارق حین رانندگی با خودرو سرقتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی داراب گفت: روز گذشته ماموران این فرماندهی موفق شدند سارقی که با سواری پژو پارس در حال تردد بود را دستگیر کنند.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "فورگ" داراب حین گشت زنی در محور مواصلاتی "بندرعباس-شیراز" به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، گفت: پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد سواری پژو پارس سابقه سرقت از تهران دارد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیسی را در جهت پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه جدی گرفته تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

توصیه‌های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از آسیب‌های مراسم عزاداری

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان فارس با هدف پیشگیری از آسیب‌های مراسم عزاداری، از شهروندان خواست به نکات ذیل توجه کنند.

در توصیه‌های کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی آمده است: -هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر بود؛ روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند.

مراسم عزاداری ماه محرم با کارکرد‌های اجتماعی متعدد نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفاء می‌کند.

مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی‌های خاص خود، جزء مهم‌ترین عوامل بازدارنده از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است و ایجاد همبستگی در جامعه، یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های این مراسمات است.

نقش و تأثیر عزاداری‌های محرم در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همۀ توان و ظرفیت خود را برای مبارزه با این پدیده به کار گیرند.

انتهای پیام/
-مهم‌ترین نقش عزاداری‌های حسینی، وحدت‌آفرینی و ایجاد وفاق اجتماعی در مسیر رعایت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.
-اسلام به عنوان پیشرفته‌ترین مکتب الهی تأکید بسیار زیادی روی رعایت حقوق دیگران کرده است.
-فلسفه قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود؛ بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری‌ها، با فلسفۀ عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می‌رود.
-شیعۀ واقعی و شیفتۀ امام حسین (ع)، مزاحمت برای آرامش و آسایش هموطنان خود را هیچ گاه به بهانۀ عزاداری روا نمی‌دارد.
-پرهیز کردن از عزاداری در ساعات استراحت عموم مردم، یکی از راهکار‌های مؤثری است که خطر بدبین شدن افراد جامعه و سوء استفادۀ تبلیغاتی دشمن را به خوبی خنثی می‌کند.
-هرگونه بدعت در عزاداری‌ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفۀ قیام عاشورا ایجاد می‌کند.
-در قلمرو خرافه‌گرایی، خرد و خردورزی در غل و زنجیر است؛ آیین‌های باشکوه دینی و مذهبی خود را از هجوم خرافه و خرافه‌گرایی محافظت کنیم.
-آیین‌های ناب مذهبی، با نشانه‌هایی از انسانیت، وجدان، فطرت و خرد تجلی یافته که نفوذ خرافه‌گرایی می‌تواند خطر زوال تدریجی را برای هر یک از این نشانه‌ها به همراه داشته باشد.
شهادت هدیه زیبای خداوند و پاداش کسانی است که کارهایشان رنگ خدایی دارد
جانشین انتظامی "فیروزآباد" و هیئت همراه با حضور در منزل مفقودالاثر "بهادر درویشی" ضمن دیدار با خانواده وی از آنان دلجویی کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالرضا بردبار" در این دیدار، ضمن نثار درود به ارواح پاک شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای نیروی انتظامی، اظهار داشت: شهادت هدیه زیبای خداوند و پاداش کسانی است که کارهایشان رنگ خدایی دارد.
وی با بیان اینکه شهادت معامله با خداوند بزرگ است، گفت: برای حفظ آرامش مردم تا پای جان می‌ایستیم و افتخار می‌کنیم که لباس مقدس نیروی انتظامی را پوشیده و امنیت را در جامعه برقرار می‌کنیم.
جانشین انتظامی "فیروزآباد" تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به ما مأموریت داده است تا آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آوریم و در این مسیر همه توان خود را به کار خواهیم بست.
سرهنگ "بردبار" گفت: نیروی انتظامی برای کسب رضای خداوند متعال و همچنین آرامش و آسایش مردم مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
گفتنی است "بهادر درویشی" در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی "هورالعظیم" حین مبارزه با دشمن مفقودالاثر شده است.
کامیون حامل گاو قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون در محور "کوه چنار-نورآباد" ۱۹ راس گاو قاچاق کشف شد.
سرهنگ "محمد نیکبخت" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان امداد در محور "کوه چنار-نورآباد" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گاو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک متوجه شدند این کامیون حامل ۱۹ راس گاو قاچاق و فاقد مجوز است.
فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" با بیان اینکه کارشناسان ارش احشام مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی استان فارس فرمانده انتظامی شهرستان یک دستگاه کامیون ماموران انتظامی انتظامی لارستان مراسم عزاداری نیروی انتظامی اتباع بیگانه مراحل قانونی میلیارد ریال دستور کار مراجع قضائی کامیون حامل غیر مجاز عزاداری ها موفق شدند سواری پژو مهم ترین ۶ کیلو کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی

نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری زوج سوداگر مرگ قاچاقچی سوخت نقره داغ شد نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور