Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

گمرک جمهوری اسلامی در بخشنامه جدیدی به ناظرین، مدیران کل و مدیران محترم حوزه‌های نظارت و کلیه گمرکات اجرایی کشور با موضوع، حمل یکسره شبانه روزی واکسن، مواد اولیۀ دارویی، دارو و تجهیزات تولید دارو و واکسن وارداتی اعلام کرد: همانگونه که درجریان هستند، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیروز در پیام تلویزیونی، دربارۀ وضعیت و طغیان بیماری کرونا، آن را مسئلۀ اول و فوری کشور خواندند و با تأکید درخصوص انجام «قاطع» وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله بابیماری توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان ضرب الاجل یک هفته‌ای رئیس جمهور محترم برای جمع آوری پیشنهاد‌ها و تصمیم گیری درباره آن‌ها را کاری خوب برشمردند و اعلام نمودند در رأس زمان تعیین شده، جوانب قضیه، با دقت سنجیده و برای هر اقدامِ لازم با «قاطعیت» تصمیم گیری و به آن عمل شود.

از جمله تأکیدات رهبر انقلاب، تأمین واکسن، چه از راه واردات و چه با تولید داخل و تأمین دارو برای بیماران می‌باشد. علیرغم اینکه متولی انجام این امور دستگاه‌های ذیصلاح از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند، با این وجود، سازمان گمرک، در اجرای اوامر صادره و رسیدن به نتایج مطلوب، نقش موثری را ایفاء می‌کند. در همین راستا به موجب این بخشنامه به کلیۀ گمرکات کشور ابلاغ می‌گردد:

ورود و ترخیص انواع واکسن وارداتی، مواد اولیۀ دارویی، انواع دارو، ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن و هرگونه کالای وارداتی مرتبط با کرونا باید ترخیص فوری، بدون تخلیه در انبار، از پای پرواز یا توسط کامیون حامل این اقلام، بدون انجام تشریفات گمرکی (به جز بازرسی اجمالی)، با اخذ مجوز یا درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بصورت «حمل یکسره» و «شبانه روزی»، از گمرکات اجرایی مربوطه، با تنظیم صورتجلسه یا صدور حکم حمل یکسره صورت پذیرد. ضمناً فرصت لازم به صاحب کالا جهت ادامه تشریفات گمرکی، بعد از خروج کالا داده شود و آمار اقدامات صورت پذیرفته بقید فوریت به این معاونت منعکس گردد.

با توجه به شرایط بحرانی حادث شده، هیچگونه ایستایی و تعلل از سوی هیچ دستگاهی در این زمینه پذیرفته نبوده و متصدیان ذیربط مکلفند درصورت وجود هرگونه ایستایی، کارشکنی و تخلف احتمالی، مراتب را به اینجانب، در هر ساعت از شبانه روز و به هرنحو مقتضی منعکس و کسب تکلیف نمایند. مدیران محترم گمرکات با نظارت لازم و اقدامات قاطع شبانه روزی، تصویر بخشنامه را در تابلو اعلانات الصاق و مراتب را به اطلاع نمایندگان کلیۀ دستگاه‌های حاضر در گمرکات ابلاغ نمایند.

رونوشت:

جناب آقای دکتر عمرانی، معاون محترم قضایی دادستان کل کشور جهت استحضار
جناب آقای دکتر میراشرفی، معاون محترم وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استحضار
معاونت محترم اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی، ضمن تشکر از پیگیری‌های بعمل آمده درخصوص رفع موانع سرم‌های وارداتی به کشور
جناب آقای دکتر رئیسی معاون محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استحضار و دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط
جناب آقای دکتر شانه ساز معاون محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو جهت استحضار و دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط
جناب آقای دکتر شهریاری رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط
جناب آقای دکتر زالی فرمانده محترم ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران جهت استحضار و دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط
معاونت محترم تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، در اجرای بند ۱ نامه شماره ۹۰۶۲۶ مورخ ۱۲‏‏‏‏/۸‏‏‏‏/۹۹ آن معاونت و نیز نامه شماره ۱۴۹۴۷۵ مورخ ۱‏‏‏‏/۱۰‏‏‏‏/۹۹ معاونت محترم امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت استحضار.
جناب آقای دکتر سیدهاشمی، معاون محترم برنامه ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) جهت استحضار و صدور دستور ابلاغ به مراجع ذیربط
جناب آقای مهندس صفوی رئیس محترم هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران جهت استحضار و دستور ابلاغ به مراجع ذیربط
جناب آقای دکتر همتی رئیس محترم جمعیت هلال احمر جهت استحضار و دستور ابلاغ به مراجع ذیربط
جناب آقای دکتر محمدی مدیرکل محترم دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ملاحظه و دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط همچنین واردکنندگان
جناب آقای دکتر شاهمرادی مدیرکل محترم تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ملاحظه و دستور ابلاغ به کلیۀ مراجع ذیربط همچنین واردکنندگان
جناب آقای دکتر هندیانی معاون محترم پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت استحضار
جناب آقای احمدزاده، معاون محترم اطلاعات، امنیت اقتصادی و مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی وزارت اطلاعات جهت استحضار
جناب آقای دکتر عظیمی معاون محترم امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت استحضار
جناب آقای دکتر دین پرست معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور جهت استحضار
جناب آقای دکتر باقری، معاون محترم پایش و سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی رئیس جمهور جهت استحضار.
جناب آقای دکتر تهرانی، مشاور محترم وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل دفتر وزارتی جهت استحضار
جناب آقای دکتر سرشار حسابرس کل محترم هیأت دوازدهم حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور جهت استحضار
جناب آقای دکتر فیروزی رئیس محترم کمیته تخصصی هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار جهت ملاحظه
جناب آقای دهقان مدیرکل محترم حوزۀ ریاست کل جهت ملاحظه
مدیران کل محترم دفاتر واردات، صادرات، تعرفه و ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت آگاهی و پیگیری مستمر موضوع
نمایندۀ محترم دیوان محاسبات کل کشور مستقر در گمرک ایران جهت ملاحظه.
نمایندۀ محترم سازمان بازرسی کل کشور مستقر در گمرک ایران جهت ملاحظه.
مدیرکل محترم دفتر بازرسی گمرک ایران جهت ملاحظه
مدیرکل محترم دفتر حراست گمرک ایران جهت ملاحظه
زونکن موضوعی (کرونا).

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گمرک دارو واکسن کرونا امور اقتصادی و دارایی درمان و آموزش پزشکی مدیرکل محترم وزارت بهداشت معاون محترم شبانه روزی رئیس محترم حمل یکسره کل محترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۹۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری این سازمان، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

این بخشنامه همچنین یادآور می‌شود که بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحد‌های تابعه، تصریح می‌کند که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان کرده و تاکید می‌کند که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج