Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@21:24:22 GMT

پیشنهاد جدید کابل به طالبان برای توقف جنگ

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۰۰۱۳

پیشنهاد جدید کابل به طالبان برای توقف جنگ

این مقام که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: بله ما از طریق میانجی‌گر قطری این پیشنهاد را به طالبان دادیم. پیشنهاد به طالبان اجازه تقسیم قدرت در ازای توقف خشونت در کشور را می‌دهد.

از سوی دیگر، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: ما هیچ اطلاعی از پیشنهاد دولت نداریم. نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طالبان امروز، پنج‌شنبه با تصرف غزنی به کابل نزدیک می‌شوند.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار با نمایندگان کشورهای خارجی در دوحه، پایتخت قطر گفت که هنوز در روند صلح پیشرفتی حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کشور جدی و بحرانی است، تاکید کرد که تهدیدهای احتمالی برای افغانستان وجود دارد. برای خروج از شرایط کنونی، هر دو طرف باید درگیری‌ها را متوقف و به سمت اجماع سیاسی حرکت کنند.

عبدالله خاطر نشان کرد که در روند صلح افغانستان در ماه‌های اخیر به دلیل عدم جدیت طالبان پیشرفتی صورت نگرفته است. طالبان اراده سیاسی برای آشتی ندارند و در مورد صلح جدی نیستند.

وی گفت که طالبان اگر می‌خواهند اعتماد مردم و دولت افغانستان را جلب کنند باید حملات خود به شهرهای بزرگ را متوقف کنند.

311311

کد خبر 1544528

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل