Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رحمت صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در قالب جز الف ماده ۲۷، برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران بوده و در آن دولت موظف است به منظور تحقق سیاست کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره‌‏برداری از ظرفیت‏‌های موجود در نواحی روستایی و ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاهای ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت‏‌محور روستاها اقداماتی را مطابق با قوانین و در قالب بودجه سالانه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول اجرای این قانون هر ساله در پنج هزار روستا با توجه به استعدادها و ظرفیت‏‌های بومی و محیطی آن منطقه و با استفاده از حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت نیروهای محلی و بهره‌‏گیری از تسهیلات بانکی، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی آن روستاها (روستاهای بالای ۴۰ خانوار) را تهیه و به تصویب شورای توسعه و برنامه‏‌ریزی استان برسد.

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: از این میزان سهم کردستان سالانه ۱۶۷ روستا در پهنه‌های ۱۰ گانه‌ استان است و تا پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰)، اسناد توسعه ۸۳۵ روستا تهیه می‌شود.

صادقی ادامه داد: این طرح با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مشاور طرح معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان و با عاملیت پژوهشکده کردستان شناسی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: فاز اول در سال ۱۳۹۶ در قالب ۱۶۷ روستا با مدیریت دکتر کیومرث ایراندوست و فاز دوم و سوم در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در قالب ۳۳۴ روستا با مدیریت دکتر حسین دانش‌مهر عضو  هیات علمی دانشگاه کردستان در اسفندماه ۱۳۹۹ با موفقیت در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد.

رییس دانشگاه کردستان افزود: در این طرح ۱۱ مشاور بومی، هر کدام حداقل با پنج نفر نیروی متخصص در راستای پوشش شرح خدمات طرح، به مدت سه سال مشغول برداشت‌های میدانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، مباحثات گروهی و تدوین گزارشات بوده اند.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان سنندج توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان سنندج کردستان دانشگاه کردستان سنندج توسعه روستایی دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است