Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:57:51 GMT

حرف‌های رژیم صهیونیستی از زبان مشاور ولی‌عهد ابوظبی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۰۱۹۰

حرف‌های رژیم صهیونیستی از زبان مشاور ولی‌عهد ابوظبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی النعیمی» مشاور محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به مناسبت نخستین سالگرد عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس مطرح کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از النیعمی گزارش داد: «توافق [عادی‌سازی] نه فقط برای اسرائیل  و امارات، درها را باز کرد، بلکه برای سراسر منطقه همین گونه بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون هیچ اشاره‌ای به اشغالگری فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مدعی شد: «از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در رسانه‌ها تکرار می‌شود، این است که گویا غزه توسط اسرائیلی‌ها اشغال شده است».

این مسئول اماراتی که در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هیچ واکنشی نشان نداده است، ادعا کرد که «مشکلات ملت فلسطین در غزه به خاطر حماس است، نه اسرائیلی‌ها».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی حتی پس از نبرد شمشیر قدس که متعهد شده بود محاصره نوار غزه را بردارد و اجازه دهد بازسازی در غزه از سر گرفته شود، باز هم از اجرای تعهدات خود شانه خالی می‌کند.

النعیمی همچنین پا را فراتر گذاشت و مدعی شد: «زمان آن رسیده است که غزه آزاد شود؛ [منطقه‌ای] که حماس آن را به خاطر اهداف ایران، ربوده است».

وی در بخش دیگر ادعاهای خود به توافق هسته‌ای ایران پرداخت و ادعا کرد: «ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پیشین و تعهداتشان احترام نگذاشتند... آنان می‌خواهند یک قدرت جهانی شوند... لذا بازگشت به آن توافق، به همان صورت قبلی، مشکل را حل نخواهد کرد».

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

در همین ارتباط، تیم های پزشکی اسرائیل و امارات اخیرا از پیوند کلیه بین بیماران صهیونیست و اماراتی خبر دادند؛ اقدامی که موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد.

این کاربران از اینکه سطح عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و امارات به این حد رسیده است، تعجب کرده‌اند. فعالان شبکه‌ای اجتماعی ضمن مردود دانستن چنین اقداماتی، تأکید کردند که «امارات از عادی‌سازی به هم‌خونی و اهدای عضو به اسرائیلی رسیده است که یک سرزمین عربی را اشغال کرده است».

آنان بر این باورند که چنین اقداماتی، راه را به روی این رژیم هموارتر خواهد کرد تا بتوانند سوء استفاده بیشتری از کشورهای عربی داشته باشند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات رژیم صهیونیستی جنبش حماس رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم