Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اسداللهی امین در برنامه طبیب با اشاره به اینکه بخشی از مسؤلیت و بار شرایط کرونا برعهده دولت و بخشی مهمی هم بر گردن مردم است، عنوان کرد: متأسفانه در بدترین وضعیت هم مردم محافل و دورهمی‌های خود را برگزار می‌کنند و در این شرایط نمی‌توان همه تقصیر را بر گردن دولت انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در شرایطی که اثبات شده در جهش جدید یک نفر قابلیت انتقال بیماری به ۱۵۰۰ را حتی در فضای باز دارد، پس دیگر خود مردم باید مراقب جان و سلامتی خودشان باشند، تقاضای من از افرادی که هنوز به خطرناک بودن وضعیت پی نبردند این است که یک سری به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها بزنند و اوضاع را از نزدیک رصد کنند.

این پزشک متخصص همچنین یادآور شد: صف‌های طولانی جلوی داروخانه‌ها و همچنین اوضاع بیمارستان‌ها گواهی عمق خطری است که وجود دارد، شرایط به گونه‌ای است که ما به دلیل کمبود فضا در بیمارستان امیراعلم بیمار‌های کرونایی را در حیاط بیمارستان ویزیت می‌کنیم و تخت، دارو، اکسیژن و امکانات کافی برای بستری نداریم، در بسیاری از بیمارستان‌های دیگر هم بخش‌های دیگر برای اختصاص به بیماران کرونایی تعطیل شده، پس دیگر شرایط به گونه‌ای نیست که افراد رعایت‌ها و نکات ایمنی را پشت گوش بیندازند.

اسداللهی در ادامه اظهار کرد: همیشه گفتیم پیشگیری بهتر از درمان است آن هم در شرایطی که درمان خاصی نداریم و هیچ داروی اثبات شده‌ای هم در این خصوص وجود ندارد و همان دارو‌هایی هم که استفاده می‌کردیم به دلیل حجم بالای بیماران کمیاب شده، از طرفی، چون درمان خاصی وجود ندارد، فوق‌العاده هزینه‌های درمان بیماران زیاد می‌شود.

او با تأکید بر اینکه از دولت محترم درخواست یک اقدام انقلابی را داریم، گفت: فقط هم متولی وزارت بهداشت نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و همه مردم باید پای کار بیایند تا جهشی ایجاد شود، باید یک بسیج عمومی برای حل مسئله داشته باشیم، این هزینه‌هایی که الان برای درمان صورت می‌گیرد، اگر برای پیشگیری انجام شده بود تا به حال کرونا را کنترل کرده بودیم، اقداماتی برای گسترش کسب و کار‌های مجازی، معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات و مشوق‌ها و یک سری از ابتکارات که با انجام آن‌ها می‌شد از ایجاد تجمعات جلوگیری کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در واقع این روز‌ها بیماران به جز بیماری باید با یک سری حواشی از جمله کمبود تخت و دارو هم دست و پنجه نرم کنند، افزود: مسئله دیگر دارو‌های از تاریخ گذشته، تقلبی موجود در بازار و دارو‌هایی است که زنجیره سرمای آن‌ها طی نشده است که خانواده‌ها به دلیل کمبود دارو ناچار به تهیه آن‌ها شده و بعد از استفاده بیماران عوارض پیدا می‌کند.

اسداللهی همچنین تأکید کرد: دیگر با مشاهده علائم به این فکر نباشید که یک سرماخوردگی ساده است، خودش خوب می‌شود، با مراجعه به مراکز بهداشت علائم هشدارتان را چک کنید، چون این‌ها همه نشان‌دهنده پیشرفت بیماری است، چون خودتان نمی‌توانید تشخیص دهید که بیماری در چه حدی ممکن است پیشرفت کند.

او در پایان نیز به چند نکته در خصوص واکسن اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که دوز اول واکسن را زدند و بیمار شدند بستگی به شدت علائم حداقل تا یک ماه برای تزریق دوز دوم صبر کنند، همچنین افراد قبل از زدن واکسن نیاز به استفاده از قرص استامینوفن ندارند، اما اگر بعد از زدن واکسن علائمی پیدا شد آن زمان می‌توانند از داروی مسکّن و در صورت ادامه‌دار شدن بیحالی و ضعف از ویتامین استفاده کنند، ضمن اینکه افرادی که واکسن زدند هم می‌توانند ناقل باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به مناسبت هفته سلامت همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار می شود.
این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهداء جوایز ارزنده برگزار می شود.
این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه مبترکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا