Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سدی که ۲۵ سال پیش کلنگ زنی شده، اگر سالانه ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، امروز باید افتتاح می‌شد، گفت: برای افتتاح این سد دو سه رئیس جمهور وعده دادند ولی نشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کلیبر، حسین حاتمی در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان که برای بررسی وضعیت سیل زدگان کلیبر با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار آذربایجان شرقی و سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه روستاییان این شهرستان در فصل برداشت محصول کشاورزی و باغات، با سیل چند روز گذشته به یکباره همه دارایی و امیدش را بر باد رفته دیدند، اظهار داشت: دامداران این منطقه هم بخشی از دام‌های خود را در سیل مهیب تابستانی از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به سیل، مراتع از بین رفته و باید در جبران خسارات، کشاورزان و دامداران مورد توجه قرار گیرند، افزود: دامداران علاوه بر مشکلات سیل، با مشکل گرانی چندین برابری نهاده‌های دامی، کنسانتره و... مواجه هستند ولی قیمت دام زنده قیمت چند سال پیش است.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در شاخص‌های توسعه یافتگی عقب افتاده و شهرستان‌های کلیبر، هوراند و خداآفرین هم در توسعه یافتگی، یک سوم متوسط استانی است، ابراز داشت: به عنوان مثال، ما هنوز 120 مدرسه کانکسی در شهرستان داریم که باید به مدارس ثابت تبدیل شوند.

بازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده کلیبر ‌/ پیگیری تکمیل سد پیغام‌چای ‌پس از حدود دو دهه نیمه‌تمامی‌سیل مهیب کلیبر 3 کشته و 2 مفقودی داشت؛ آتش جنگل‌های ارسباران در کلیبر خاموش شد + فیلم

وی با انتقاد از اینکه در سه شهرستان کلیبر، هوراند و خداآفرین بیش از 2000 کیلومتر راه داریم که حتی یک متر راه اصلی نداریم، خاطر نشان کرد: راه کلیبر به خداآفرین، راه فرعیِ درجه یک است، لذا چون راه اصلی نداریم، اعتبار نگهداری و تعمیرات راه اصلی را هم نداریم و جاده‌های ما با وضعیت اسفباری مواجه‌اند.

حاتمی تعداد روستاهای استان را بیش از 1500 روستا عنوان کرد و گفت: یک چهارم روستاهای استان در این سه شهرستان است ولی یک چهارم اعتبارات در اختیار روستاهای ما نیست و حتی یک بیستم را هم نداریم. 1550 کیلومتر راه شوسه غیر آسفالته در کلیبر، خداآفرین و هوراند داریم که باید برای جبران عقب افتادگی‌ها تلاش کنیم.

وی خطاب به سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، تصریح کرد: اتفاق خاصی در مورد طرح هادی و بنیاد مسکن و... در این منطقه ندیدیم و باید این عقب افتادگی جبران شود تا شرمنده مردم نشویم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سد پیغام‌چای که 25 سال پیش کلنگ زنی شده، اگر سالانه 4 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، امروز باید افتتاح می‌شد، گفت: برای افتتاح این سد دو سه رئیس جمهور وعده دادند که تا قبل از پایان دولتشان تمام کنند ولی کاری نکردند، حتی وزرا هم وعده دادند و تمام نکردند، آیا قدرت آن را نداریم که سدی که آغاز کردیم را بموقع به پایان برسانیم؟

وی ابراز داشت: اگر این سیل در جای دیگر بود، همه وارد میدان می‌شدند، اما معتقدم مشکل ازماست که زبان بیان مشکلات را به دلیل حجب و حیا نداریم و به خود ظلم می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید ولی اکنون باید این عقب افتادگی‌ها جبران شود.

انتهای پیام/124/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هوراند و خداآفرین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه افزود: ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه در راه رسیدن به قله تلاش می کنیم، اظهار کرد: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر میبریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است.

منصوری گفت: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد.

منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

بر قدرت محور مقاومت افزوده شد

وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم.

منصوری گفت: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 6092591

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد