Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:50:45 GMT

طالبان استان هرات را تصرف کرد + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۰۹۷۹

طالبان استان هرات را تصرف کرد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جماران، به نقل از ایرنا، سخنگوی گروه طالبان با توئیتی مدعی شد که فرماندهی پلیس و مقر استانداری هرات را به طور کامل تصرف کرده اند و تعداد از نیروهای دولتی هم به آنها تسلیم شده اند.

ذبیح الله مجاهد در صفحه توییتر خود نوشت که استان استراتژیک هرات را تصرف کردند و نیروهای دولتی در حال تسلیم شدن هستند اما مقام های رسمی دولتی در هرات در باره این ادعای مجاهد واکنش نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از خبرنگاران هرات ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه پنجشنبه شب نوشتند که زندان مرکزی هرات از کنترول نیروهای دولتی خارج و افراد طالبان بر آن تسلط یافتند اما این خبرها را تاکنون هیچ منبعی مستقل و یا مقامات دولتی هرات تائید و یا رد نکرده اند.

شهر هرات بعد از ظهر امروز هدف حملات طالبان قرار گرفته است و بسیاری از افراد از یک معامله سخن می گویند که هرات نیز طی یک معامله سقوط کرده است اما کسی در باره این وضعیت اعلام موضع نکرده اند.

پیش از ظهر امروز شهر غزنی افغانستان در ۱۴۵ کیلومتری کابل پایتخت افغانستان نیز سقوط کرد و محمد داود لغمانی استاندار غزنی با همراهی افراد طالبان تا مرکز میدان شهر در ۲۵ کیلومتری کابل رسانده شد اما منابع خبری افغانستان نوشتند که استاندار غزنی توسط نیروهای امنیتی دولت بازداشت شده است.

 

حجم ویدیو: 1.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 طالبان ذبیح الله مجاهد طالبان در افغانستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد