Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسناد لو رفته از امارات جزئیات تازه‌ای از انفجاری را بر ملا کرد که شانزدهم تیر ماه گذشته در بندر جبل علی واقع در دبی رخ داد.

بر اساس این اسناد، این انفجار در مرکز این بندر رخ داد و همزمان با آن، یک گروه شش نفره از مهندسان اسرائیلی نیز در محل حضور داشته‌اند. این افراد در یک شرکت اماراتی-اسرائیلی کار می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «وطن یغرد خارج السرب»  گزارش داد، بر اساس تحقیقات پلیس دبی، این انفجار یک «عملیات تروریستی» بوده که از قبل به صورت برنامه‌ریزی شده بوده و اهداف خاصی را دنبال می‌کرده است.

 

بر اساس نامه «عبدالله خلیفه عبید صقر المری» رئیس پلیس دبی خطاب به معاون وزیر کشور امارات، مهندسان صهیونیست در پی این انفجار به شدت زخمی شده و سه نفر کشته و دو نفر به شدت زخمی شدند.

در این نامه آمده است، سه نفر که مظنون به انجام انفجار بودند، بازداشت شدند، ولی تحقیقات برای رسیدن به نتیجه همچنان ادامه دارد. گزارشهای واصله نیز حاکی از این است که یک بمب در یکی از کامیونهای پارک شده در بندر، منفجر شده بود که باعث آتش‌سوزی گسترده شد.

بر اساس این نامه، این آتش‌سوزی به اندازه‌ای گسترده بود که چهار کامیون طمعه حریق شد و 12 نفر از کارگران بندر و چهار نفر از خدمه کشته زخمی شدند که وضعیت بسیار بدی دارند.

رئیس پلیس دبی تأکید کرد، تمامی افراد آسیب دیده برای درمان و مراقبت، به بیمارستان «رویال» منتقل شدند و بخشی که آنان بستری هستند، توسط پلیس تحت نظارت قرار دارد.

 

در این نامه تأکید شد: «برخی از جنازه‌ها دفن و برخی دیگر نیز به خاطر حساس بودن اوضاع، با نظارت کامل پلیس و سرویسهای ذی‌ربط، به کشورهایشان منتقل شدند».

بر اساس این نامه، مواد به کار رفته در بمبها، عادی نبوده است؛ چرا که باعث این حجم از آسیب شده است. برخی از منابع میدانی نیز می‌گویند که تمامی کامیونهای موجود در منطقه انفجار، منهدم شدند و دود ناشناخته‌ای به هوا خاست که نشان می‌دهد «مواد مورد استفاده در بمب، مواد جدیدی است».

رئیس پلیس دبی خاطر نشان کرد، بر اساس دستورات مقامات، به رسانه‌ها اجازه داده نشد که خبری منتشر کرده یا از محل حادثه تصویربرداری کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار امارات رژیم صهیونیستی پلیس دبی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وزارت کشور کنیا بامداد امروز دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که به دنبال فروریختن سدی در غرب کنیا و قطع یک جاده اصلی، ۴۵ نفر کشته شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، در این حادثه همچنین ده ها نفر هم مفقود شدند.

«استفان کارویی» یکی از مقامات پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: سد قدیمی «کیجابه» (Kijabe)، واقع در منطقه «مای ماهیو» در منطقه «گریت ریفت ولی» شکاف برداشت و آب به سمت پایین دست آن سرازیر شد.

تصاویر ارسالی رسانه ها نشان می دهند که خودروها در یکی از شلوغ ترین بزرگراه های کنیا در میان گل و لای گیر کرده بودند و امدادگران به مداوای مجروحان پرداختند؛ زیرا آب مناطق وسیعی را زیر آب برده است.

صلیب سرخ کنیا در این خصوص گفت که ۱۰۹ نفر تا کنون در بیمارستان بستری شده اند و ۴۹ نفر هم مفقود شده اند.

تیم‌ های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

کد خبر 6092412

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه