Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی نیک زادثمرین نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیات همراه امروز (پنجشنبه، 21 مردادماه) در جریان بازدید از مناطق سیل زده استان آذربایجان شرقی و شهرستان های کلیبر و خداآفرین، در جلسه جمع بندی شورای اداری شهرستان کلیبر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است صددرصد منابع پیش بینی شده برای سد پیغام چای برای جلوگیری از سیل های مشابه در سال 1400 اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 330 میلیارد تومان نیز از منابع بانکی برای تکمیل این پروژه پیش بینی خواهد شد که در جلسات آتی این موضوع پیگیری می شود.

در جریان این جلسه و با پیگیری نایب رئیس اول مجلس مصوب شد:

جهت تکمیل پروژه «سد پیغام چای» مقرر گردید حداکثر تا 20 روز، با پیگیری استاندار محترم و نماینده محترم حوزه انتخابیه، مجوز ماده 56 برای این پروژه اخذ می­گردد. پس از اخذ مجوز ماده 56، با تشکیل جلسه ای در مجلس شورای اسلامی، بانک ملت با مشارکت یک بانک دیگر، تسهیلات 3200 میلیارد ریالی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را پرداخت خواهد نمود. حداکثر تا 45 روز، پیگیری لازم از وزارت نیرو جهت تخصیص صد در صد اعتبارات این پروژه در قانون بودجه 1400، به مبلغ 330 میلیارد ریال انجام خواهد گرفت.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهت بازسازی و بهسازی مسکن روستایی، تعداد 50 فقره تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد 5 درصد پرداخت خواهد کرد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حداکثر تا ده روز آینده خانه­ های حادثه دیده را جهت اخذ تسهیلات و کمک بلاعوض معرفی خواهد نمود.

با توجه به بازدید صورت گرفته از خسارات سیل به روستای سهریق، مقرر گردید براورد هزینه طرح هادی این روستا توسط بنیاد مسکن انجام شود و هزینه­ ها از سوی ستاد مدیریت بحران تامین شود. همچنین کانال مسیل این روستا با قید فوریت با تامین اعتبار 40 میلیارد ریالی از سوی ستاد مدیریت بحران کشور ، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصلاح می ­گردد.

ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز ماده 4 از سوی استانداری، زمین­ های مورد نیاز در بالادست روستای سهریق به این روستا الحاق می­گردد تا بنیاد مسکن در بازسازی روستا استفاده کند.

برای جبران خسارات ایجاد شده برای مسجد روستای سهریق، مبلغ 100 میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت خواهد شد. فرش این مسجد نیز توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

سازمان جهاد کشاورزی استان جهت جبران خسارت سیل به زنبورداران روستای سهریق، 3500 کیلوگرم شکر در اختیار این عزیزان قرار خواهد داد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ 30 میلیارد ریال جهت بازنگری طرح هادی 30 روستا در اختیار بنیاد مسکن این سه شهرستان قرار می­ دهد.

نوسازی و تجهیز 13 مدرسه جدید این حوزه انتخابیه (غیر از پروژه­ های نیمه ­تمام) توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با هماهنگی استاندار محترم، نماینده محترم این حوزه انتخابیه انجام خواهد شد. شروع پروژه حداکثر تا 45 روز آینده خواهد بود.

حداکثر تا یک هفته آینده، یک دستگاه خودروی امدادی جهت تقویت شعبه امداد و نجات هلال احمر، در اختیار این حوزه انتخابیه قرار می ­گیرد.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، حداکثر تا یک ماه آینده صدور مجوز ساختمان پایگاه امداد و نجات سه راهی امین آباد را برای این حوزه انتخابیه اخذ خواهد کرد و احداث ساختمان توسط هلال احمر انجام خواهد شد.

 

مجوز تاسیس شعبه هلال احمر در هوراند از سوی جمعیت هلال احمر بررسی و صادر خواهد شد.

برای تصفیه­ خانه شهید لشکری مبلغ 100 میلیارد ریال از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (حداکثر تا یک هفته) و 50 میلیارد ریال از سوی استانداری پرداخت می گردد تا فعالیت عمرانی آغاز شود.

جهت بهسازی و مرمت راه­ ها و پل­ های آسیب­ دیده مقرر شد مجوز (تا 48 ساعت) و اعتبار 200 میلیارد ریالی در اختیار استان قرار گیرد. مبلغ 100 میلیارد ریال از این مبلغ حداکثر تا 10 روز آینده پرداخت می­ گردد.

هزینه ساخت راهدارخانه کلیبر به جانانلو از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ ای تامین می­ شود.

پروژه جاده جایگزین گردنه المجیک به علت فوریت، قبل از فصل سرما از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ ای آغاز می ­شود.

 

سازمان مدیریت بحران کشور حداکثر تا یک هفته آینده پیشنهاد مبلغ 650 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و 650 میلیارد ریال بلاعوض جهت مناطق سیل زده این حوزه انتخابیه جهت تصویب به دولت ارسال نماید.

همچنین مقرر شد روند اجرا و تحقق این  مصوبات در جلسات بعدی که در محل هیات رئیسه با حضور استاندار برگزار شده، پیگیری شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل انقلاب اسلامی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبرگزاری فارس فارس تبریز سیل کلیبر راهداری و حمل و نقل جاده ای هلال احمر جانانلو بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حوزه انتخابیه میلیارد ریالی میلیارد ریال حداکثر تا یک هلال احمر خواهد شد یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900375

دیگر خبرها

  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس