Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا انتقال سفارت این کشور در افغانستان به فرودگاه بین‌المللی کابل را در دست بررسی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی‌ان‌ان پنج‌شنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی، یک دیپلمات غربی و یک منبع آگاه دیگر گزارش داد که در پی تشدید درگیری‌ها در افغانستان و پیشروی‌های گسترده نیروهای طالبان، دولت آمریکا انتقال سفارت این کشور در افغانستان به فرودگاه بین‌المللی کابل را تحت بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که پیش از تصمیم‌گیری تصمیم‌گیری نهایی در مورد این موضوع مؤلفه‌های مختلفی مد نظر قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر انتقال سفارت آمریکا در افغانستان به فرودگاه کابل «محتمل‌ترین گزینه» است.

به گفته این منابع آگاه، آمریکا احتمالاً بخشی از کارکنان سفارت خود در افغانستان را از این کشور خارج خواهد کرد.

دقایقی پس از انتشار این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد: «سفارت ایالات متحده در افغانستان در مکان کنونی آن باز خواهد بود. اما ارزیابی‌های میدانی همواره انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی به اقتضای شرایط صورت خواهد گرفت.»

صبح امروز نشریه آمریکایی «پولتیکو» به نقل از 3 مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داده بود که یکی از گزینه‌های در حال بررسی، مسدود کردن سفارت آمریکا در کابل و تخلیه دیپلمات‌ها از این کشور تا پایان ماه جاری میلادی است.

پیش از این،  واشنگتن پست»به نقل از  تنی چند از مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا اعلام کرده بود که در پی تحولات اخیر افغانستان، دولت بایدن خود را برای سقوط کابل آماده می‌کند.

یکی از مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که براساس ارزیابی‌های جدید ارتش آمریکا، امکان دارد کابل تا 3 ماه آینده سقوط کند، با این حال برخی ارزیابی‌های دیگر از احتمال سقوط پایتخت افغانستان طی یک ماه آینده خبر می‌دهند.

پولتیکو: آمریکا احتمال بستن سفارت خود در کابل را بررسی می‌کندواشنگتن پست: احتمال دارد کابل تا یک ماه دیگر سقوط کندرایزنی وزرای خارجه ترکیه و افغانستان درباره امنیت فرودگاه کابلطالبان: دولت کابل از شعار آزادی رسانه‌ها برای فریب مردم استفاده می‌کندطالبان: دولت موقت را نمی‌پذیریم/ درباره تصرف کابل تصمیمی گرفته نشده است

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان CNN سی ان ان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا افغانستان به فرودگاه انتقال سفارت دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است