Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه در لبنان، جزئیاتی جدید از دیدار رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر مکلف این کشور فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، منابع آگاه از دیدار «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف گفتند که پیشرفتی سریع در روند تشکیل دولت رخ داده است و فضای موجود مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اظهار داشتند که میشل عون و میقاتی بر سر اکثر وزارتخانه‌های خدمات‌رسان و اساسی به توافق رسیده‌اند.

به گفته این منابع، توافق شده است که وزرای وزراتخانه‌های کلیدی یعنی وزارت دارایی، وزارت کشور، وزارت خارجه و وزارت دفاع در سمت خود ابقا شوند.

این منابع همچنین اظهار داشتند که وزارت دادگستری سهم تیم میشل عون خواهد بود.

به گفته این منابع کار تشکیل دولت هنوز پایان نیافته است و مشورت‌ها برای حل مسائل باقی مانده ادامه خواهد یافت.

میقاتی امروز پس از دیدار با میشل عون گفت: بررسی تشکیل دولت را کامل کردیم و هفته آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

این در حالی است که میقاتی روز گذشته با حضور در کاخ ریاست‌جمهوری، پیش نویس تشکیل کابینه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود.

در سومین دیدار عون و میقاتی چه گذشت؟میقاتی: عون با بیشتر پیشنهادهایم درباره تشکیل دولت موافق استرهبر جریان ملی آزاد لبنان: به میقاتی در تشکیل دولت کمک خواهیم کرد

نخست‌وزیر مکلف لبنان پیش از این در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت اظهار داشت: می‌دانم کار بسیار دشواری پیشِ‌روی ما قرار دارد. تشکیل دولت تنها امید لبنانی‌ها است و من همه تلاش خود را برای انجام این کار و تشکیل دولت و نه هیچ چیز دیگری به‌کار خواهم بست.

میقاتی افزود: اما دیگر دولتی مانند دولت‌های قبلی تشکیل نخواهد شد که بعد از سه هفته برگردیم و درباره اختلافات و درگیری‌هایی که درباره برخی قوانین و تصمیمات اتخاذشده در کابینه به وجود آمده است بحث کنیم.

 منابع سیاسی آگاه لبنان پیش از این گزارش داده بودند که چالش اساسی درباره وزارت کشور و وزارت دادگستری است که سعد حریری موافقت کرده بود این وزارتخانه‌ها سهم تیم رئیس جمهور باشد اما نجیب میقاتی این موضوع را نمی‌پذیرد به‌ویژه این که حریری در فهرستی که قبل از استعفای خود به میشل عون ارائه داد اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد وزارت کشور را در اختیار تیم رئیس‌جمهور قرار بدهد.

نجیب میقاتی، حدود دو هفته قبل با کسب 72 رای از مجموع 118 رأی نمایندگان پارلمان، از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شد و موظف است کابینه خود را به وی تقدیم کرده و از پارلمان برای تک تک وزرای کابینه رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان نجیب میقاتی رئیس جمهور تشکیل دولت میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • این مربی می‌تواند در سیتی جانشین پپ شود
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق