Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان همکاری مردم برای کنترل کرونا را حق و مطالبه کادر درمان و مسئولان این حوزه از عموم مردم دانست و گفت: مردم باید از وظایف خود در قبال حاکمیت آگاه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد شریف ابراهیمی عصر امروز در نخستین مجمع مطالبه گران استان سمنان در سالت تئاتر شهر سمنان اظهار داشت: امروز باید حق حاکمیت نسبت به مردم در موضوع مقابله با کرونا پیگیری شود تا از وضعیت بحرانی موجود عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مطالبه و امربه‌معروف و نهی از منکر در سه سطح «مردم با مردم»، «مردم با مسئولان» و «مسئولان با مردم» باید تحقق یابد تصریح کرد: باید با امربه‌معروف و نهی از منکر، از سوی مردم، فرهنگ‌های غلط را از جامعه برچید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان افزود: به‌طور مثال فرهنگ‌های غلط در جامعه سبب شده است تا امروز شاهد ازدحام در دادگاه‌های خانواده باشیم؛ بنابراین خود مردم می‌توانند با ترویج فرهنگ‌های درست در جامعه، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و حتی دعاوی حقوقی پیشگیری کنند.

ابراهیمی با تأکید بر لزوم توجه جدی بر توسعه مطالبه‌گری از ناحیه «مردم بر مسئولان» تصریح کرد: برای این مهم درب اتاق دادستانی هیچ‌گاه بر روی مردم بسته نبوده و نخواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حق‌الناس از سوی مسئولان تصریح کرد: مسئولان همواره و در همه ساعات شبانه‌روز باید دغدغه رفع مشکلات مردم به‌عنوان حق‌الناسی که بر گردن آنهاست؛ را داشته باشند؛ چراکه در موضوع حق‌الناس با کسی شوخی نداریم و همه باید مراقب تضییع حق‌الناس باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی امور و پیگیری‌ها از سوی مدیران کشور تصریح کرد: مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به وظایف و اختیارات دستگاه قضا در پیگیری تخلفات و جرائم گفت: تعقیب مجرمان یکی از وظایف دادستانی و مرجع قضایی است؛ البته درصورتی‌که جرم یا تخلفی جنبه خصوصی داشت؛ حتماً باید شکایت قضایی از ناحیه شاکی یا شاکیان صورت گیرد و دادستانی درباره جرائم و تخلفاتی که جنبه عمومی دارد می‌تواند رأساً وارد شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را یکی دیگر از وظایف دادستانی دانست و تصریح کرد: در این راستا معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دادستانی مرکز استان سمنان راه‌اندازی شده و با آمران به معروف دانشگاه‌های استان سمنان ارتباط مناسبی برقرارشده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به حقوق عامه مردم عنوان کرد: اگرچه هنوز قانون مدونی درباره رعایت حقوق عامه وجود ندارد؛ اما دادستانی استان سمنان با قدرت در راستای حفاظت از حقوق عامه مردم وارد عمل شده و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، انفال، آموزش، مدیریت شهری و دیگر عرصه‌های عمومی پیگیر حقوق عموم مردم است.

ابراهیمی با اشاره به مکاتبات متعدد با برخی از مدیران در راستای حفظ حقوق عامه مردم تصریح کرد: درصورتی‌که این مدیران برای حفاظت از حقوق عامه اقدام لازم را انجام ندهند؛ حتماً به‌عنوان مطالبه‌گر در آینده نزدیک از طریق تریبون‌ها آنان را معرفی خواهم کرد.

وی با تأکید بر لزوم خروجی و نتایج مناسب برای مردم در جلسات و برنامه‌ها تصریح کرد: من به‌عنوان دادستان سمنان مدیر کاغذی نیستم و در جلسه‌ای که خروجی و نتیجه‌ای برای مردم نبوده و کمک به آنان نباشد حضور نیافته‌ام و نخواهم یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان «مطالبه‌گری مسئولان از مردم» را سومین نوع مطالبه‌گری عنوان و تصریح کرد: همان‌گونه که مسئولان در قبال مردم وظایفی بر عهده دارند؛ مردم نیز در قبال مسئولان و حاکمیت وظایفی دارند که البته باید به این وظایف آگاه شوند.

ابراهیمی افزود: برخی از مسئولان که وظایف خود را به‌درستی درک کرده‌اند؛ حاضرند برای رعایت حقوق حاکمیت از سوی مردم گریه و التماس کنند.

وی موضوع مدیریت و مقابله با کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم را نمونه‌ای از وظایف مردم و عدم انجام آن از سوی برخی از جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: مسافرت‌ها، عدم رعایت پروتکل‌ها و شوخی گرفتن توصیه‌های کادر بهداشتی و درمانی و مسئولان این حوزه و عدم اعتماد به آنان ازجمله حقوق حاکمیت نسبت به مردم است که جامعه باید آن را رعایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: مطالبه‌گری به معنای مچ‌گیری نیست‌مطالبه‌گری و فسادستیزی در جامعه نهادینه شوددبیر ستاد امربه‌معروف کردستان: دخالتی در عزل و نصب‌ها نخواهیم کرد؛ مطالبه‌گر مشکلات مردم از مسئولان هستیم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تصریح کرد: باید این حقوق حاکمیت نسبت به مردم با جدیت پیگیری شود تا دچار بحران در بیمارستان‌ها و کمبود دارو در کشور نشویم و جان مردم به خطر نیفتد.

انتهای پیام/363/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تأکید بر لزوم مطالبه گری حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است