Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز صمیمی رییس اداره شیلات ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت:با توجه به شرایط جغرافیایی و منابع آبی متنوع از قبیل رودخانه‌ها، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، چشمه و قنات در ایرانشهر باعث شده استخرهای دو منظوره در کنار اراضی کشاورزی این شهرستان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه افزون‌بر ۶٠ تن ماهی گرمابی از استخرهای ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود که تلاش خواهیم کرد این سطح تولید را با همکاری کشاورزان به ١٠٠ تن افزایش دهیم.

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: پرورش ماهی در این شهرستان با ساخت استخرهای دومنظوره رو به افزایش است و می‌توان از آبهای کشاورزی که در استخرها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که علاوه بر درآمدزایی باعث حاصلخیزی آب کشاورزی نیز می‌شود.

وی دوره پرورش ماهی را هشت تا ١٠ماه ذکر و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و احداث استخرهای دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در این شهرستان‌ به طور چشمگیری افزایش داد.

صمیمی با بیان اینکه انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در شهرستان پرورش داده می‌شود گفت: حدود ۵۰ نفر در کار پرورش ماهی در این شهرستان مشغول به کار هستند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات سیستان و بلوچستان ماهی گرمابی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان