Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@09:03:38 GMT

گیاهی که بداخلاق ها را خوش اخلاق می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۱۴۰۸

گیاهی که بداخلاق ها را خوش اخلاق می کند

فلفل دلمه‌ای علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات مفیدی است که از ابتلا به انواع بیماری‌های پیشگیری می‌کند، طعم خوب و دلچسبی هم به غذا‌ها می‌بخشد.   به گزارش پول نیوز فلفل دلمه‌ای علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات مفیدی است که از ابتلا به انواع بیماری‌های پیشگیری می‌کند، طعم خوب و دلچسبی هم به غذا‌ها می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنگ‌های زیبا و چشم نواز، انواع مختلف، طعم دلچسب و آبدار... خوشبختانه فلفل دلمه‌ای جزو سبزیجاتی است که طرفداران زیادی دارد. اما هستند افرادی که به هر دلیلی خود را از طعم و خواص این ماده‌ی غذایی مفید محروم می‌کنند. اگر بدانید که «چه می‌کند این فلفل دلمه‌ای» حتماً بیش از پیش از آن استفاده خواهید کرد.

فلفل دلمه‌ای علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و ترکیبات مفیدی است که از ابتلا به انواع بیماری‌های پیشگیری می‌کند، طعم خوب و دلچسبی هم به غذا‌ها می‌بخشد.

فلفل دلمه‌ای به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند
اصلاً خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. در این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

محققان حوزه‌ی تغذیه ثابت کرده‌اند که «کاپسایسین» از رشد سلول‌های چربی پیشگیری به عمل می‌آورد. کاپسایسین ماده‌ای است که طعم تندی به فلفل کاین می‌دهد و باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. برای همین است که نمی‌گذارد چربی‌ها روی هم انباشته شوند.

نتایج پژوهش‌های دیگری نیز نشان می‌دهد که فلفل دلمه‌ای شیرین سرشار از ماده‌ای به نام CH-۱۹ Sweet است که مانند کاپسایسین عمل می‌کند. یعنی اینکه باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود. البته فلفل‌های تند دهان را آتش می‌زنند. اما فلفل دلمه‌ای بدون این که لب و دهانتان را بسوزاند و به هم بدوزد متابولیسم بدن را تحریک کرده و باعث آب شدن چربی‌ها می‌شود.

فلفل دلمه‌ای خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد
یک برش از فلفل دلمه‌ای قرمز حدود یک سوم نیاز روزانه‌ی ما به کاروتنوئید‌ها را تأمین می‌کند. می‌توانید فلفل دلمه‌ای را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن استفاده کنید.

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به

ویتامین C می‌باشد. فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C است

نتایج پژوهش‌هایی که در سال ۲۰۰۹ در مجله‌ی بین‌المللی Journal of Cancer به چاپ رسید نشان می‌دهد زنانی که در آستانه‌ی یائسگی قرار دارند و روزانه دو بار یا بیشتر از مواد غذایی سرشار از کاروتنوئید‌ها استفاده می‌کنند به میزان ۱۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. واقعیت این است که کاروتنوئید‌ها فعالیت استروژن‌ها را متوقف می‌کنند. فلفل دلمه‌ای‌ها نیز سرشار از این ترکیبات مفید و پرخاصیت هستند. اگر می‌خواهید خود را از ابتلا به سرطان سینه دور کنید از مصرف این ماده‌ی غذایی غافل نشوید.

فلفل دلمه‌ای از بروز آرتریت پیشگیری می‌کند
نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C می‌باشد. فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شود. محققان دانشگاه منچستر انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند خطر پیشرفت بیماری آرتریت التهابی در افرادی که ویتامین C کمتری مصرف می‌کنند در مقایسه با مصرف کنندگان دائمی این ویتامین بیشتر است.   منبع: کارگر انلاین

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اخلاق اخلاق حرفه ای اخلاقی خوش اخلاق سرشار از ویتامین فلفل دلمه ای ویتامین C چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی