Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@03:33:20 GMT

افغانستان خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۱۴۶۸

افغانستان خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد

رییس شورای عالی مصالحه افغانستان از شورای امنیت خواست برای رسیدگی به بحران امنیتی-انسانی این کشور، نشستی اضطراری برگزار کند.

به گزارش ایمنا، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، در نشستی که امروز پنجشنبه در دوحه قطر برگزار شد؛ خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی اوضاع افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: وضعیت در افغانستان بحرانی است و دستاوردهای سال‌های گذشته مردم این کشور در معرض تهدید قرار دارد. در پی حملات اخیر طالبان بر شهرها و مناطق مختلف کشور، هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند و صدها هزار نفر آواره شده‌اند.

عبدالله به نمایندگی از دولت کابل، برای رسیدگی به بحران افغانستان به عنوان مسئله‌ای که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند؛ خواهان برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: وقت آن رسیده تا شورای امنیت در جلسه‌ای اضطراری قضیه افغانستان و عواقب امنیتی-انسانی آن را به بحث بگذارد و در مورد رسیدگی به بحران این کشور تصمیم عاجل و قاطع اتخاذ کند.

این دومین درخواست سران افغانستان در خصوص نشست اضطراری شورای امنیت است. در نشست قبلی، شورای امنیت خواستار توقف درگیری‌ها و حل مسئله از طریق گفت‌وگو شد.

در حال حاضر، مرکز ۱۰ ولایت در کنترل گروه طالبان است و در بسیاری از ولایت‌ها جنگ همچنان جریان دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری الجزیره به نقل از برخی منابع دولتی افغانستان، از پیشنهاد کابل برای تقسیم قدرت با طالبان به شرط توقف درگیری‌ها خبر می‌دهد.

منبع: مهر

کد خبر 514179

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افغانستان شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل طالبان افعانستان طالبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اضطراری شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

 رئیس شورای اقامه نماز استان هم  با اشاره به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیت‌های دستگاه­های اجرایی و نهاد‌ها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال ۱۳۸۲ راه­اندازی شده و دستگاه‌ها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل