Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: این طور نیست که اگر تعداد انگشت شماری از مجلس بخواهند به دستگاه اجرایی بروند وقفه ای در کار مجلس ایجاد شود؛ اگر دولت جمهوری اسلامی نیاز داشته باشد افرادی از مجلس به کمک دولت خواهند رفت.

«فریدون عباسی»، نماینده مردم کازرون در مجلس، در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "ویژگی ها وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم" گفت: افرادی که قرار است در دستگاه اجرایی فعالیتی داشته باشند فقط مجری بودنشان کافی نیست یعنی اینکه فقط افراد اجرایی انتخاب شوند کفایت نمی کند این افراد باید حتما قابلیت مواجهه با نخبگان را داشته باشند، یعنی بتوانند از افراد صاحب نظر در کشور کمک فکری بگیرند و بتوانند، راهبردهای نظام را اخذ کنند و ریل گذاری مجلس را بپذیرند و بتوانند اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد قرار است یک وزارتخانه که عمدتا وزارتخانه های تخصصی هستند را اداره کنند و باید آدم های کارکرده و باسابقه باشند. 

او در ادامه در رابطه با حضور تعدادی از نمایندگان در کابینه دولت سیزدهم گفت: این طور نیست که اگر تعداد انگشت شماری از مجلس بخواهند به دستگاه اجرایی بروند وقفه ای در کار مجلس ایجاد شود. اگر دولت جمهوری اسلامی نیاز داشته باشد افرادی از مجلس به کمک دولت خواهند رفت. خیلی ساده است تا موقعی که نماینده جدیدی برای آن حوزه ها انتخاب نشده است این افراد اگر از مجلس بیرون بروند هم برای آن حوزه های انتخابیه می توانند انجام وظیفه کنند. 

عباسی گفت: کسانی که صادقانه به رای آوری رئیسی کمک کردند سهم خواهی از او نداشته اند، البته یکسری از احزاب و دسته جات و کسانی که فعالیت کردند خواسته هایی از رییسی داشتند که من نمی دانم این خواسته ها چیست اما این در همه دولت ها مرسوم بوده است و بعد از انتخابات، عده ای چیزهایی را طلب می کنند. مطمئنا آقای رئیسی و مشاوران ایشان به گونه ای عمل خواهند کرد که صلاح کشور در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم از این دوران بحران اقتصادی عبور کنیم. 

او درخصوص آخرین وضعیت طرح صیانت از فضای مجازی و کاربران مطرح کرد: در فضای مجازی به دو مورد باید توجه کنیم. یکی صیانت از کودکان و حقوق آنها است که باید اینجا سختگیری صورت بگیرد و دیگر درباره مسائل امنیتی کشور.  نباید کسانی بتواند در فضای مجازی دست ببرند که امنیت کشور را به خطر بیاندازند، یعنی اینکه بتوانند سیستم های وزارتخانه ها را هک کنند و یا بتوانند اخبار غلط در فضای مجازی بفرستند و بخواهند، شخصیت های کشور را ضایع کنند، باید در این موارد خیلی دقت کنیم تا دشمنان وارد ایران نشوند و نتوانند هویت ایرانی را خدشه دار کنند و تمدن و فرهنگ کشور را نابود کنند اینها نکاتی است که  باید در فضای مجازی به آن دقت داشته باشیم. 

نماینده مردم کازرون در مجلس بیان کرد: باید از دستاوردهای فکر بشری استفاده کنیم و از فضای مجازی حفاظت بکنیم تا خللی در آن ایجاد نشود. نکته دیگر تاکید بر محیط های مناسب برای کسب و کار است، باید فضای کسب و کار را باز بگذاریم و سرعت اینترنت را بالا ببریم تا ارتباطات جهانی را  که لازم است داشته باشیم، البته به ارتباطات داخلی هم باید اهمیت بدهیم، خیلی از استفاده هایی که از فضای مجازی می کنیم در بین داده های درون کشور است. یعنی وقتی که یک کار بانکی می خواهیم انجام بدهیم بهتر است تا از بازار داخلی استفاده کنیم نه سایت های خارجی. باید مرکز داده ها و فضای ارتباطی داخلی قوی باشد. مثلا ما کامپیوترساز نبودیم و کامپیوتر وارد کردیم، نرم افزار نویس نبودیم حالا نرم افزار یاد گرفتیم و مقداری کامپیوتر می توانیم بسازیم بهتر است در فضای مجازی هم به همین شکل عمل کنیم.

عباسی در پایان بیان کرد: در کشور فضای مناسب برای ارسال اطلاعات نداریم، پلتفرم های موجود زمانی که تعداد کاربرهای آن زیاد می شود هنگ می کنند پس باید زیرساخت ایجاد کنیم. چه کسی بدش می آید از یک فضایی که فرهنگ ایران را دارد استفاده کند. طرح صیانت در یک فضای آزاد مورد بحث قرار گرفته است یعنی هم جامعه پاسخ های خودش را داده و هم تعدادی از نمایندگان مطالبی را مطرح کردند. در کمیسیون ویژه برای رسیدگی به طرح صیانت امکان اینکه کارشناسان مختلف ساعت های متمادی نظر بدهند وجود دارد ولی در صحن مجلس این زمان وجود ندارد و مسائل دیگری در کشور داریم که باید در صحن مجلس به آنها بپردازیم. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم برنا دولت مجلس وزارتخانه جمهوری اسلامی فضای مجازی کودکان حقوق تمدن کسب و کار سرعت اینترنت نرم افزار ایران جامعه رای اعتماد کابینه مجلس یازدهم فریدون عباسی طرح صیانت از فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس دولت سیزدهم گفت: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم.

 

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: به رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌توان ایران اسلامی را کشوری پیشرفته و فناور نامید. شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه ایران به آفریقا به نسبت کشور‌های غربی اظهار کرد: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دیدگاه حائز اهمیت است. تاریخ آفریقا نشان دهنده این است که بسیاری از کشور‌های غربی چگونه ذخایر آفریقا را چپاول کرده‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمدی در آفریقا وجود دارد، بیان کرد: این باور ماست اگرچه غربی‌ها تبلیغ می‌کنند که خودشان می‌توانند دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارند، اما ما باور داریم که استعداد، دانش و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و توان دستیابی به بسیاری از عرصه‌ها را دارد.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند