Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@05:39:03 GMT

سایه مرگ با چاشنی دلتا بر سر مازندرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۱۹۳۳

سایه مرگ با چاشنی دلتا بر سر مازندرانی‌ها

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی استان مازندران از بحران کرونایی عبور کرده است که گویی بین شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون در مازندران نبردی سخت در گرفته؛ چراکه مازندران در ابتلا و مرگ و ازسویی واکسیناسیون کرونایی گوی سبقت را از سایر استان‌ها ربوده است.

*دلتا همه جا سرک می‌کشد

این روزها از زمین و آسمان غم می‌بارد، از یک سو وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و از سویی دیگر وضعیت غسالخانه‌ها که ثابت کرده این ویروس در همه جا سرک می‌کشد و دست‌بردار مازندرانی‌ها نیست؛ این روزها بیشتر از هر روزی دیگر قدر باهم بودن را می‌دانیم، شاید روزهای ابتدایی که پای کرونا به میان جوامع باز شد هیچگاه فکر نمی‌کردیم به اینجا برسیم اما باز هم گویی این روزها هم روزهای خوش‌مان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*سویه جدید همه را غافلگیر کرد

موج پنجم کرونا هم همانند موج‌های قبلی کرونا با هشدارهای قبلی باوجود تاکیدها و توصیه‌ها از راه رسید و در این زمینه هشدارهای لازم داده شد اما برخلاف تصور سرایت بالای سویه جدید همه را غافلگیر کرد به‌طوری‌که این روزها مبتلایان کرونایی اگر بتوانند بستری موقت بیمارستان شوند شانس آوردند؛ چراکه نه تنها تخت‌های کرونایی پر شده بلکه تخت‌های سایر بخش‌های بیمارستان نیز پر از بیماران بستری کرونایی است به‌طوری‌که در شبانه‌روز گذشته موارد بستری کرونایی در مازندران از مرز ۴هزار نفر گذشت.

*دلتا؛ غریبه‌ای نام آشنا

سویه جدید ویروس کرونا با نام دلتا شاید در ابتدا نامش غریبه بود ولی اکنون برای همه نام‌آشناست، به‌طوری‌که همه حتی از سایه خود هم می‌ترسند حتی اگر فردی علائمی نداشته باشد و ازلحاظ وضعیت جسمی در شرایط خوبی باشد اما باز هم فکر اینکه ناقل باشد و بتواند ویروس را انتقال دهد نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

از همه بدتر قصه پرغصه و جای خالی عزیزانی که در این شرایط کرونایی پرپر شدند و جای خالی آنها بیش از هرچیزی آزارمان می‌دهد، انسان‌هایی که نه تنها خود بلکه اطرافیان‌شان فکر نمی‌کردند روزی به این سرنوشت دچار شوند.

قبل از شیوع ویروس کرونا شاید حدس خیلی‌ها بر این بود هرفردی حساس‌تر بوده به ویروس کرونا دچار شد اما دلتا ویروس با حجم بالای سرایت خانوادگی که حتی یک نفر هم از عوارضش در امان نیست تمامی این حدس و گمان‌ها را نقش برآب کرد و بستری‌های خانوادگی در بیمارستان‌ها با قدرت و سرعت سویه دلتا کماکان ادامه دارد.

*فوت روزانه حدود ۵۰ نفر از مازندرانی‌ها

فوت روزانه حدود ۵۰ نفر از مازندرانی‌ها در این شرایط و داغی که بر قلب عزیزان‌شان گذاشتند، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنارشان گذشت و جای خالی آنها که غریبانه و ناگهانی پرکشیدند داغی فراموش‌نشدنی است.

رد ماسک‌ها و خستگی ۱۸ ماه تلاش شبانه‌روزی در مراکز درمانی و از همه بدتر مشاهده لحظه تلخ جدایی افراد از عزیزانشان مجاهدان سلامت را خسته کرده شاید برخی تصور کنند که دیدن این لحظه‌ها برایشان عادی شده اما لحظه‌ای این صحنه‌ها از مقابل چشمان‌شان دور نمی‌شود.

*پایان هفته با پذیرایی دلتا

همانگونه که ویروس دلتا بی‌رحمانه به تاخت و تاز خود می‌دهد این روزها باتوجه به پایان هفته مقصد برخی‌ها شمال است حتی برخی برای حضور در استان جریمه می‌شوند اما تمایل دارند پایان هفته آنان باوجود شرایط تلخ و مرگ‌های کرونایی در مازندران سپری شود که لازم است در این زمینه بحث قرنطینه مازندران جدی گرفته شود.

*وضعیت اسفناک کرونایی در مازندران

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وضعیت اسفناک کرونایی در مازندران به مراتب بدتر از سایر استان‌ها، اظهار کرد: باتوجه به اینکه پیک پنجم کرونا در کشور قابل مقایسه با دفعات پیش نیست و میزان سرایت‌پذیری ویروس دلتا فوق‌العاده بالا است، این را هم گفت که تصمیمات ستاد کرونا در استان را به‌دلیل سرعت بیماری، آنطور که باید، به پیش نبردیم.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماری در استان به حالت بحرانی رسیده است، افزود: ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی اشباع شده و علاوه بر این، اشغال کامل تخت‌های بیمارستانی در تمامی شهرهای استان و خستگی مفرط کارکنان درمانی، ارائه خدمات به  بیماران را  بسیار دشوار خواهد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: برای علاج واقعه قبل از وقوع  هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری عمومی، پس از این برای بیماران بدحال ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های استان وجود نخواهد داشت.

به گزارش فارس، آمار فوتی‌های کرونایی نیز روزانه ازسوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل اعلام می‌شود که حدود ۵۰ تن است که این موضوع زنگ خطری جدی برای استان مازندران است، درحالی‌که در پیک‌های قبلی شمار فوتی‌ها مازندران در طول شبانه‌روز تک رقمی بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا در مازندران کرونایی در مازندران مازندرانی ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مازندران
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان