Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از امشب با دیدار تیم‌های فوتبال برنتفورد و آرسنال آغاز می‌شود. به تازگی باشگاه منچستر سیتی موفق شد جک گریلیش را جذب کند تا یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات لیگ برتر رقم بخورد. این بازیکن ۲۵ ساله با قراردادی ۶ ساله به جمع سیتیزن‌ها پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ برتر تاکنون شاهد چند نقل و انتقال مهم بوده است. چند نام بزرگ تاکنون با تیم‌های انگلیسی قرارداد‌های سنگینی امضا کرده اند و این باعث تقویت توانایی‌های باشگاه‌های انگلیسی مقابل دیگر رقبای اروپایی می‌شود.

در این گزارش به بررسی ۵ انتقال گران قیمت در تاریخ لیگ برتر می‌اندازیم.  

۱- جک گریلیش - ۱۰۰ میلیون پوند

گریلیش با رد پیشنهاد تمدید قرارداد استون ویلا، به عنوان نخستین خرید بزرگ منچستر سیتی در نقل و انتقالات تابستانی به این تیم پیوست.

گریلیش ۲۵ ساله که پیراهن شماره ۱۰ سرخیو آگوئرو را در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بر تن خواهد کرد، با قراردادی ۶ ساله به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند به جمع سیتیزن‌ها پیوست تا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود در تیمی غیر از استون ویلا توپ بزند.

گریلیش با انتقال ۱۰۰ پوندی خود رکورد گران‌ترین بازیکن منچستر سیتی و لیگ برتر که پیش از این به ترتیب در اختیار روبن دیاز و پل پوگبا بود را به نام خودش ثبت کرد.

۲- روملو لوکاکو - ۹۷.۵ میلیون پوند

مهاجم بلژیکی اینترمیلان پس از ۲ فصل حضور در این تیم برای دومین بار به چلسی بازگشت تا عنوان دومین بازیکن گران قیمت تاریخ نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس را به نام خود ثبت کند.

باشگاه ایتالیایی در ابتدا تمایلی نداشت که مهاجم گلزن خود را از دست بدهد، اما بحران مالی فراگیر و پیشنهاد جذاب چلسی باعث شد تا اینترمیلان قید لوکاکو را بزند.

انتقال ۹۷.۵ میلیون یورویی لوکاکو به چلسی باعث شد تا این بازیکن ۲۸ ساله پس از گریلیش به دومین بازیکن ارزشمند تاریخ لیگ برتر تبدیل شود.

روملو لوکاکو پیش از این در سال ۲۰۱۷ اورتون را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۷۶.۲۳ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست و آن زمان هم یکی از گران ترین انتقالات لیگ برتر را به نام خودش ثبت کرد. 

۳- پل پوگبا - ۹۴.۵۰ میلیون پوند

پل پوگبا یکی از بحث برانگیزترین بازیکنان دنیای فوتبال است.   این هافبک فرانسوی در سال ۲۰۱۶ با ۹۴.۵۰ میلیون پوند راهی اولدترافورد شد.

او نه تنها گرانترین بازیکن لیگ برتر، بلکه گرانترین بازیکن جهان در آن زمان نیز شد.   توانایی‌های فنی او غیرقابل انکار است و پوگبا به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال جهان شناخته می‌شود.

با این حال برخی از منتقدان این بازیکن معتقدند که او نتوانسته همانند تیم ملی فرانسه در منچستر یونایتد موفق و تاثیر گذار باشد.

۴- هری مگوایر - ۷۸.۳۰ میلیون پوند

هری مگوایر در سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۷۸.۳ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست و به گرانترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شد.

این بازیکن انگلیسی به مدت ۲ سال در لسترسیتی بود و به طور مرتب در ترکیب این تیم بازی کرد.   مگوایر که به خاطر توانایی خود در نبرد‌های هوایی مشهور است، به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ امتیاز بالایی کسب کرد.

کمک‌های او باعث احیای منچستر یونایتد شد و او را در زمان پیوستن به منچستر یونایتد به دومین انتقال گران قیمت در تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد.

در ۲ سال گذشته مگوایر ثابت کرده که یکی از بهترین مدافعان جهان است. او روند کم نوسانی داشته و از سال ۲۰۱۹ تقریبا در اکثر مسابقات لیگ برتر بازی کرده است.

اگرچه مگوایر هنوز با شیاطین سرخ موفق به کسب هیچ جامی نشده، اما بدیهی است که او یکی از مهمترین بازیکنان تیمش است. او به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۲۰ عملکرد خوبی داشت.

بیشتر بخوانید

برترین بازیکنان آفریقایی حال حاضر دنیای فوتبال ۵- ویرجیل فن دایک - ۷۶.۱۹ میلیون پوند

ویرجیل فن دایک سال ۲۰۱۸ با قراردادی ۷۶ میلیون پوندی از ساوتهمپتون جدا شد و به لیورپول پیوست.

فن دایک که یکی از برترین مدافعان میانی جهان است، با بازی‌های درخشانی که در ترکیب لیورپول به نمایش گذاشت نشان داد که قرمز‌ها بی دلیل برای جذب او هزینه نکرده اند. فن دایک مسلح به ترکیبی از سرعت و توانایی‌های عالی دیگری است که او را به یکی از کامل‌ترین مدافعان جهان تبدیل کرده است.  

هزینه انتقال این بازیکن در ابتدا بسیار گران ارزیابی شد، اما فن دایک با عملکرد بی نظیر خود در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر ثابت کرد که منتقدان درباره او اشتباه می‌کردند.

فن دایک در طول ۳ سال حضورش در آنفیلد، یک بار برنده جایزه بهترین بازیکن اتحادیه حرفه‌ای بازیکنان لیگ برتر انگلیس شد و جایزه بازیکن سال اروپا را هم به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه منچستر یونایتد باشگاه بورسیا دورتموند لیگ برتر انگلیس منچستر یونایتد تاریخ لیگ برتر نقل و انتقالات ترین مدافعان نقل و انتقال ترین بازیکن میلیون پوند فن دایک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی ناتینگهام فارست 0-2 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)

ناتینگهام فارست و منچسترسیتی در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر مقابل هم گرفته بودند که این دیدار با برتری 2-0 سیتیزن‌ها همراه شد.

دانلود (74.1MB)

دیگر خبرها

  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • خلاصه بازی ناتینگهام فارست 0-2 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی تاتنهام 2-3 آرسنال (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • خلاصه بازی منچستریونایتد ۱-1 برنلی (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی وست هم 2-2 لیورپول (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی