Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: تاکیدات رئیس قوه قضاییه درخصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با هرگونه تخلف و فساد در درون دستگاه قضا و دستور وی ناظر بر تدوین برنامه‌ای روشن، دقیق و هماهنگ برای جلوگیری نفوذ عناصر و جریانات فاسد در قوه قضاییه، انسجام هرچه بیشتر امور حفاظتی و اطلاعاتی دستگاه قضا را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال‌ رئوف، ‏دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تاکیدات و دستورات حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای درخصوص مبارزه قاطعانه و بدون اغماض با فساد و تخلف درون قوه‌ای، گفت: یکی از معیارهای اصلی برای بررسی و سنجش کارآیی و کارآمدی یک نهاد نظارتی، آن است که مواجهه و برخورد با تخلف و فساد در درون آن نهاد، در بالاترین سطح قرار داشته باشد و هرگونه مسامحه و اغماض در قبال تخلفات و مفاسد در یک دستگاهی که خود شأن نظارتی دارد، دارای آثار سوء عدیده است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پیش‌بینی وقوع تخلف و پیشگیری از آن، از سوی بخش‌های ذیربط حفاظتی و اطلاعاتی در دورن دستگاه‌های نظارتی، بیان داشت: کارویژه نهادهای امنیتی، نظارتی، حفاظتی و اطلاعاتی آن است که با رصد مستمر و هوشمندانه، وقوع تخلف را از مبدأ شناسایی کنند و با تذکرات اولیه و احیاناً برخوردهای مقتضی، از گسترده شدن دامنه تخلف و فراگیری آن، پیشگیری کنند؛ به نظر می‌رسد این مهم در دستگاه قضایی از سوی بخش‌های ذیربط بویژه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، به نحو مطلوب در حال انجام است؛ با این وجود، رئیس دستگاه قضا به سبب اهمیت فراوان موضوع مزبور، موکداً بر آن تاکید و اصرار دارند.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به اقدامات حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و شکل‌گیری فساد، تصریح کرد:برای دستگاه‌ها و بخش‌هایی که دارای شوؤن نظارتی، قضایی ، امنیتی هستند، امر مطلوب آن است که در ارتباط با تخلفات درون دستگاهی، پیشگیری را بر برخورد، رجحان دهند. به عبارت دیگر به هر میزان که از وقوع تخلف و فساد در درون دستگاه‌های نظارتی ، قضایی و امنیتی پیشگیری شود، اثرات مطلوب آن در امر اعتمادزایی عمومی جلوه‌گری می‌کند.

رئوف، افزود: حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه یکی از واحدهایی است که در بدنه قوه قضاییه خوب عمل کرده و اینکه در مسیر پیشگیری قدم گذاشته است، امری مطلوب، موثر و مبارک است و در آینده‌ای نزدیک، نتیجه این امر مشهود خواهد شد.

دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه همچنین بیان داشت: تاکیدات رئیس قوه قضاییه درخصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با هرگونه تخلف و فساد در درون دستگاه قضا و دستور وی ناظر بر تدوین برنامه‌ای روشن، دقیق و هماهنگ برای جلوگیری نفوذ عناصر و جریانات فاسد در قوه قضاییه، انسجام هرچه بیشتر امور حفاظتی و اطلاعاتی دستگاه قضا را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمال رئوف دادستان انتظامی مرکز وکلا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان انتظامی مرکز وکلا دادستان انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه تخلف و فساد در درون حفاظتی و اطلاعاتی بدون اغماض قوه قضاییه درون دستگاه دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ مشتاق افزود: با اجرای این طرح خودروهای پلاک مخدوش توسط پلیس راهور توقیف و مالکان این خوردوها به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید برخورد جدی و قاطع با کلیه تخلفات با مالکان این خودروها گفت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد  .

موضوع پلاک مخدوش یکی از عوامل جدی قانون گریزی و اخلال در نظم و انضباط ترافیکی به شمار می رود که پلیس راهور برای برخورد با این تخلف و جرم مشهود سازماندهی جدیدی را کلید زده است تا با نظارت و کنترل بهتر بتواند از آن جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری