Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:30:21 GMT

22 مرداد؛ روز تشکلها و مشارکت های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۲۰۴۴

22 مرداد؛ روز تشکلها و مشارکت های اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، درسال 1393 پس از همایش بزرگ مشترک بین دولت و تشکل‌های اجتماعی که با شرکت ۳۰۰۰ سازمان مردم‌نهاد کشوری و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به درخواست این سازمانها از رئیس جمهوری و تصویب شورای فرهنگ عمومی  روز 22 مرداد به‌عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

21 مرداد؛ روز حمایت از صنایع کوچک

توجه به توسعه همه‌جانبه و برخورداری از جامعه‌ای گرم و اخلاقی نیازمند توجه به ارزش‌های اخلاقی و مسئولیت‌پذیری است که این امر اهمیت سرمایه‌های‌ اجتماعی و مشارکت‌های مردمی را دو چندان می‌کند.

بی‌شک اخلاق یکی از مهمترین ستون‌های ساختار جامعه است که نقصان آن آسیب‌های جدی را بر بدنه جامعه وارد می‌سازد؛ حال این امر زمینه‌ساز بحث اخلاقیات در کار و مسئولیت اجتماعی شده است.
نام‌گذاری یک روز به نام روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گامی کوچک در جهت قدردانی از همراهی افراد نیک‌اندیشی است که با دستان پرمهرشان دنیا را تبدیل به مکان بهتری برای زندگی همه افراد می‌کنند و به این ترتیب کژی‌ها هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود.

در تعریف مسئولیت اجتماعی دو بحث مسئولیت اجتماعی فردی و مسئولیت اجتماعی گروهی قابل تأمل است. مسئولیت اجتماعی فردی در مقایسه با مسئولیت اجتماعی گروهی مفهومی جدید است اما قدمتی برابر با قانون طلایی “با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود،” دارد.

مسئولیت اجتماعی فردی با ایجاد یک موضع فعال نسبت به تاثیرگذاری مثبت بر دیگران و محیط بیرون از دایره خود بسط می‌یابد. مسئولیت اجتماعی فردی اساس مسئولیت اجتماعی گروهی است زیرا یک اجتماع از افراد تشکیل شده است و درنتیجه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را مشخص می‌کند.

این رابطه آمیخته بین مسئولیت اجتماعی گروهی و مسئولیت اجتماعی فردی است. افراد از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیرتر شده و در واکنش به این اجتماع ها باید برای برآوردن نیازهای افراد، مسئولیت‌پذیری اجتماعی بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106625 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز مسئولیت اجتماعی فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابک دارابی در نشست مصوبات سفر هیات دولت از محل نفت اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۷ همت بود که تا کنون ۴.۲ آن پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندارخوزستان و معاونان وی و همچنین رویکرد جهادی مدیران استان امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در مجموع سفر‌های رییس جمهور به خوزستان، مسئولیت‌های اجتماعی نفت یکی از محل‌های تامین اعتبار طرح‌های سفر به این استان است.

محمد خانچی بیان کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر جذب حداکثری اعتبارات سفر به منظور شتاب بیشتر در همه شهر‌های استان تاکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت نفت بخش عمده طرح‌های نیمه کاره تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت