Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که اعلام شده حدود ۷۰۰ میلیون یورو داروی رمدسیویر کرونا وارد کشور شده است، گمرک ایران بایستی درخصوص جزئیات واردات، شرکتهای واردکننده و همچنین نوع ارز تخصیص داده شده شفاف سازی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر مباحث مختلفی در خصوص ورادات واکسن و داروهای مرتبط با کرونا مطرح شده است که با توجه به ارز بری سنگین این اقلام بایستی مراجع مراتبط از جمله گمرک ایران در این مورد شفاف سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اخیرا از سوی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران اعلام شده است که حدود 720 میلیون یورو برای واردات داروی کرونای رمدسیور لحاظ شده است. ظاهرا این تخصیص از محل اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بوده است.

این مقام مسئول گفته بود، ما 720 میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می کردیم.

با توجه به اینکه واردات دارو با ارز 4200 تومانی انجام می‌شود بایستی گمرک ایران که در زمینه اطلاع رسانی واردات واکسن گوی سبقت را از هلال احمر و... ربوده است پیش از این اعلام در خصوص جزئیات موضوع و شرکتهای واردکننده داروهای مرتبط با کرونا از جمله رمدسیویر نیز شفاف سازی می‌کرد.

واردات 720  میلیون یورویی آن هم با ارز 4200 تومانی نکته بسیار مهمی است که در رسانه‌ها توجهی به آن نشده است. از سوی دیگر کمبود عجیب و جهش قیمتی این داروی کرونا به ابهامات این موضوع بیش از پیش افزوده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد