Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:40:00 GMT

۱۷ هزار تن نهاده دامی در جغتای توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۲۳۶۲

۱۷ هزار تن نهاده دامی در جغتای توزیع شد

خلیل شایستگان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این میزان نهاده دامی شامل کنسانتره، جو، کنجاله سویا، ذرت و سبوس خام که به وسیله شرکت‌های توزیع نهاده در شهرستان جغتای انجام شده، در عبور از بحران خشکسالی نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید علوفه و محصولات زراعی در پی خشکسالی سال جاری، نهاده‌های دامی با هدف تنظیم بازار و تامین بخشی از نیاز خوراک دام و حمایت از دامپروران بین آنان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: به منظور تسریع در توزیع نهاده‌های دامی، شرکت‌های توزیع کننده حواله کنسانتره از پنج شرکت در سال گذشته  به ۱۰ مورد افزایش یافته است.

شایستگان افزود: همچنین با توجه به بحران خشکسالی، دامداران شهرستان جغتای درخواست فروش و واگذاری سفال و ته‌چر اراضی غلات برداشت شده از سوی شرکت کشت و صنعت جوین در اراضی سه منطقه را داشتند که از این طریق بخشی از خوراک دام مورد نیاز دامداران این شهرستان تامین شد.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی، یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

حدود ۱۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها رونق تولید سبزوار دام و طيور نهاده های دامی افزایش تولید خشکسالی جغتای اتحادیه سراسری دامداران صنعت مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید سبزوار دام و طيور رونق تولید سبزوار دام و طيور نهاده های دامی افزایش تولید خشکسالی جغتای اتحادیه سراسری دامداران صنعت مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد