Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با بیان اینکه در نشست صلح دوحه تنها قرار است نظرات کشورهای مختلف شنیده شود، تاکید کرد که در این نشست تصمیمی گرفته نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره‌کننده طالبان گفت که در نشست سه روزه صلح افغانستان در قطر تنها قرار است نظرات کشورهای شرکت کننده شنیده شود و در این نشست هیچ تصمیمی صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعیم با ادعای اینکه دولت افغانستان تعهدی به مذاکرات ندارد، افزود: این‌ها به صلح تعهد و تمایل ندارند، پس فکر نمی‌کنم که این نشست‌ها پیشرفت خاصی داشته باشد.

به گزارش «رادیو آزادی»، نعیم در ادامه نیز با متهم کردن دولت افغانستان به کشتار غیرنظامیان از جامعه جهانی خواست تا دولت افغانستان را برای توقف این روند تحت فشار قرار دهد.

با این حال «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان می‌گوید که عدم پیشرفت در مذاکرات صلح به دلیل عدم جدیت و باور طالبان به یافتن یک راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان است.

وی همچنین افزود که دولت افغانستان طرفدار دستیابی به راه حل سیاسی از طریق مذاکره و تعیین میانجی یا میانجی‌ها برای سامان‌بخشیدن به مذاکرات است و به همین دلیل طرح خود را به قطر ارائه کرده است تا از این طریق بدست دیگر کشورهای مشارکت کننده در نشست قطر برسد.

برگزاری نشست 3 روزه صلح افغانستان در قطرعبدالله: جامعه جهانی درباره بحران افغانستان بی‌تفاوت نماندپر رنگ شدن رایزنی‌های دیپلماتیک طالبان با کشورهای منطقه در دوحه

گفتنی است که نشست سه روزه صلح افغانستان در قطر از سه‌شنبه 19 مرداد آغاز شد و روز پنجشنبه پایان یافت.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید