Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در ادامه سال جاری میلادی را به خاطر وضع دوباره محدودیتهای کرونایی در آسیا کاهش داد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی به دنبال اوج دوباره کرونا در مصرف کنندگان بزرگ نفت، پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در ادامه سال جاری میلادی را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس درست یک ماه پیش، از ائتلاف اوپک پلاس خواسته بود شیرهای نفت خود را باز کند و قیمت نفت را پایین بیاورد. اما اوپک این درخواست را قبول نکرد. آمریکا هم که یکی از پرنفوذترین اعضای آژانس بین المللی انرژی است، در روز چهارشنبه از ائتلاف اوپک پلاس خواست هر چه سریعتر تولید را افزایش دهد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است:«تقویت فوری تولید اوپک پلاس همزمان شده با رشد آهسته تر تقاضا و تولید بالاتر از سوی تولیدکنندگان خارج از این ائتلاف».

کاهش خرید نفت خام عربستان توسط خریداران آسیاییاوپک تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی را 100 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرد

قیمت نفت در این ماه به دنبال وضع قرنطینه‌های جدید در چین و سایر کشورهای آسیایی که نرخ واکسیناسیون پایین‌تری داشته‌اند، 6 درصد کاهش یافته است. نفت خام برنت حدود 71 دلار در هر بشکه معامله می‌شود در حالی که در اوایل ژوئیه به بالاترین رقم طی دو سال گذشته یعنی 78 دلار رسیده بود.

این آژانس اعلام کرد نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا می‌تواند در شرایطی که بشکه‌های بیشتری وارد بازار می‌شوند، روند بهبود تقاضا و قیمت نفت را مختل کند.

23 عضو ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه ماه گذشته توافق کردند به تدریج تولید خود را افزایش دهند.

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت که در ماه ژوئن به 3.8 میلیون بشکه در روز رسیده بود، دوباره کاهش یافته است. این آژانس پیش بینی خود از مصرف نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی را 550 هزار بشکه در روز پایین آورده است.

این آژانس هنوز هم هم عقیده دارد مصرف سوخت در دنیا با تسریع روند بهبود اقتصاد جهان رو به افزایش است و در سه ماه پایانی سال جاری میلادی به طور متوسط 98.9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی و اوپک هر دو پیش بینی می‌کنند عرضه تولید کنندگان خارج از ائتلاف اوپک پلاس در 2022 افزایش یابد. پیش بینی می شودعرضه نفت این تولیدکنندگان 1.1 میلیون بشکه در روز در سال آینده میلادی بالاتر رود.

انتهای پیام/19

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی میلیون بشکه در روز ائتلاف اوپک پلاس سال جاری میلادی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز دوشنبه و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مینی پالایشگاه شهر دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ زنی شد

ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه معادل یکهزار و ۴٠٠ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین است.

مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹٠ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

این پالایشگاه ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 6092432

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا