Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از تهیه پرونده ساختمان تاریخی شهرداری بندرلنگه برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

عباس نوروزی صبح امروز (۲۲ مردادماه) در این خصوص افزود: ساختمان قدیم شهرداری بندرلنگه  در پایان دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی ساخته شده و اکنون متروکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های بنا تهیه‌ شده است، تصریح کرد: پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی بزودی به وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال می‌شود و پس‌ از آن می‌توان نسبت به درخواست اعتبار و سرمایه برای مرمت این بنای تاریخی اقدام کرد.

نوروزی بیان کرد: سال ۱۳۵۸ شهرداری بندرلنگه به مکانی جدید انتقال می‌یابد و بنای قدیم شهرداری بندرلنگه به‌عنوان انبار شهرداری مورداستفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه این بنا در سال ۱۳۴۰ موردبازسازی و مرمت قرار گرفته، اما امروزه به بنایی مخروبه تبدیل‌شده و نیاز است تعمیرات و بازسازی دوباره بر روی آن انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرداری بندرلنگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • دلهره‌های سرمربی پرسپولیس در آستانه نبرد با سپاهان
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان