Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر غفاری رئیس بیمارستان امام خمینی ساری درباره قطع سه ساعت برق در این بیمارستان که گفته می‌شود مشکلاتی را برای بیماران بستری کرونایی این مرکز که نیاز به اکسیژن داشتند ایجاد کرده ، گفت: موضوع به کما رفتن بیماران به دلیل افت اکسیژن غیرعلمی بوده و صحت ندارد و اگر به صورت کارشناسی این مباحث بررسی شود مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برق بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از دو خیابان رازی و امیر مازندرانی دریافت می‌شود و این موضوع مربوط به دو شب گذشته است که برق خیابان رازی قطع شده و به دلیل فشار مضاعف سیستم برق خیابان امیر مازندرانی دچار مشکل شده بود.

دکتر غفاری گفت: به دلیل قطعی مکرر، برق ژانراتور با تاخیر وارد سیستم‌های توزیع بیمارستان شد، پس از اتصال برق از طریق ژانراتور، تعدادی از دستگاه‌ها برای شروع به کار مجدد با تاخیر مواجه و همین موضوع باعث شده که اکسیژن ساز‌ها با تاخیر راه‌اندازی شود.

او افزود: اکسیژن‌ساز‌ها برای راه‌اندازی مجدد حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد و همه این موضوعات باعث افت اکسیژن در یک مقطع زمانی شد.

دکتر غفاری گفت: ذکر این نکته هم ضروری است که به دلیل در اختیار داشتن تانک ۱۰ تنی اکسیژن و اینکه اکسیژن این تانک در اختیار بوده افت اکسیژن موقت در بیمارستان ایجاد شده که تلاش کردیم با تانک اکسیژن کمی و کسری‌ها جبران شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در پاسخ به این سوال که آیا قطع اکسیژن و برق سه ساعت بوده، افزود: کل پروسه قطع برق شهر دو ساعت بوده است.

غفاری در عین حال با گلایه‌مندی از قطع برق بیمارستان، گفت: با وجود اینکه در جلسات به ما اعلام می‌شود که قطعی برق در بیمارستان نداریم، اما شاهد هستیم که چندین بار قطع شده و توجیه آن‌ها این است که ما، چون از دو ورودی برق دریافت می‌کنیم به خودشان اجازه می‌دهند که برق مجموعه ما را قطع کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما معتقد هستید که در این پروسه بیماری آسیب ندیده است، افزود: بنده نمی‌گویم که بیماران دچار مشکل نشده‌اند، قطع به یقین شرایط تامین اکسیژن در شرایطی که چهار اکسیژن‌ساز با یک تانک کار می‌کند با زمانی که چهار اکسیژن‌ساز از مدار خارج می‌شود، حتما متفاوت است.

غفاری گفت: مشکل ایجاد شده، با قطع برق دستگاه اکسیژن که در دقیقه ۶۰۰ لیتر تولید می‌کرد از مدار خارج شده در این پروسه زمانی نزدیک به ۲ هزار لیتر کمبود اکسیژن مواجه شدیم تا دوباره دستگاه شروع به کار کند نزدیک ۳۰ تا یک ساعت زمان برده است در طول این مدت تنها تانک اکسیژن فعال بوده، مصرف ما بالای ۳ هزار ۵۰۰ لیتر در دقیقه است، قطع به یقین مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما اینکه باعث مرگ و میر شده باشد قابل قبول نیست به این دلیل که در تمام آی سی‌یو‌ها و تخت‌های که مریض بد حال بستری هستند به ازای هر مریض یک کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن داریم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری افزود: در این ساعت شب تا پرسنل تاسیسات بیمارستان نسبت به اتصال مجدد اقدام کنند قطع به یقین زمان می‌برد، اما اینکه مریض به دلیل قطع اکسیژن دچار مشکل شده حرف درستی نیست.

او گفت: در شب‌های که برق ما مشکل نداشت ۱۳ فوتی داشتیم، اما در آن شب پنج نفر فوتی داشتیم، در حال حاضر ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و نمی‌شود همه مشکلات را به قطعی برق ارتباط داد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع برق ویروس کرونا خاموشی های احتمالی بیمارستان امام خمینی بیمارستان اما اکسیژن ساز قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها