Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی در استان از ۷۰ درصد به ۳۷ درصد رسیده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ویروس کرونا در استان زنجان روند صعودی به خود گرفته است، گفت: کرونا در استان با تمام توان جولان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بستری‌ها و افراد مبتلا به کرونا در استان بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: کرونا در استان وحشی‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: روند بیماری در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، خدابنده با شیب تند در حال حرکت است.

قزلباش به روند صعودی مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان اشاره کرد و ابراز داشت: مجموع مراجعات افراد مشکوک کرونا در هفته اول مرداد به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی ۹ هزار و ۷۶۹ نفر بود که این رقم در هفته دوم مرداد به ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان از ۷۰ درصد به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۹ درصد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند به علت اینکه حال وخیمی دارند فوت می‌کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کرونا در استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا