Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@01:54:41 GMT

کنفرانس تهران و باقي ماجرا....

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۳۵۹۸

خبرگزاری آریا- 78 سال پیش جایی در تهران؛ باغ اتابک، آدرس امروزییَش می‌شود، انتهای خیابان سی تیر، خیابان میرزا کوچک خان، خیابان نوفل لوشاتو، داخل سفارت روسیه (شوروی سابق)....
کنفرانس تهران و باقی ماجرا....... کنفرانس تهران؛ با مهمان‌های ناخوانده در تهران، برگزار می‌شود؛ بدون اطلاع شاه ایران.
به گزارش خبرگزاری آریا، امروز انتشار عکس مشترک سفیر روسیه و بریتانیا برای یادآوری کنفرانس تهران در سال 1322 واکنش‌های گسترده‌ای در ایران به دنبال داشته و رئیس مجلس هم خواستار عذرخواهی این دو سفیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با انتشار عکسی به یادگاری از نشست سران شوروی، آمریکا و بریتانیا در تهران در جریان جنگ جهانی اول نوشت٬ ملاقات لوان جاگاریان٬ سفیر روسیه در ایران با رئیس جدید نمایندگی دیپلماتیک بریتانیا در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال 1943 در آن برگزار شد.

مهمانانی که همه اصول دیپلماتیک را زیر پا می‌گذارند
فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور آمریکا، وینستون چرچیل، نخست‌وزیر انگلیس و ژوزف استالین، رئیس اتحاد جماهیر شوروی، از سران قوای متفقین؛ مهمانانی که همه اصول دیپلماتیک را زیر پا می‌گذارند و بدون کوچکترین اطلاع به محمدرضا شاه پهلوی، او را به محفل خود راه نمی‌دهند و سه چهار روزی در ایران اتراق می‌کنند و تا بر سر چگونگی تقسیم غنایم و قدرت در دوران پسا جنگ جهانی دوم به تفاهم برسند.
کنفرانسی که پس از اینکه پایان یافت، نتیجه اش برای شاه ایران شد: "یک دیدار سرپایی با چرچیل انگلیسی و خنده‌هایی سرد که تکرار آن در تاریخ ایران جز خسارت محض برای ما نداشته و ندارد" و البته " یک شام شاهانه " به روزولت و یک لکه ننگ در تاریخ کنفرانسی که در پایانش، انگلیسی ها، آمریکایی‌ها و شوروی ها، در یک بندش فقط و فقط روی کاغذ، متعهد می‌شوند، برای لطماتی که ایران از جنگ جهانی دوم خورده، کمک‌های اقتصادی به ایران کنند. خروس قندی کمک‌های اقتصادی، که با بدعهدی این مهمانان ناخوانده، هیچگاه کام تلخ مردمی را که زیر فشار همان‌ها سختی می‌کشیدند، شیرین نکرد تا اینکه یک انقلاب، همه چیز را تغییر داد.
هندسه قدرت در جهان با انقلاب اسلامی مردم ایران تغییر کرد، به تصاویر دیدار ادوارد شوارد نادزه با امام خمینی نگاه کنید؛ برش کوتاهی از این دیدار تاریخی آخرین وزیر خارجه شوروی دوارد شواردنادزه که حامل پاسخ گورباچوف به نامه امام بود.
یازدهم دی ماه 1367 آبستن بزرگترین اتفاق قرن در عالم سیاست بود. رهبر الهی بزرگترین انقلاب دینی جهان برای «میخائیل گورباچف» دست به قلم برد. امام خمینی (ره) در نامه بی‌نظیر خود به آخرین رئیس جمهور اتحادیه جماهیر شوروی چه نوشت؟ مهمترین محور‌های نامه تاریخی ایشان چه بود؟ تحلیلگران جهانی به گمانه‌زنی‌های بسیاری در این باره پرداختند، اما انتشار محتوای نامه مهر باطلی بر تمامی گمانه‌های سیاسی آنان زد!
... این فرستاده همان شورویست که با آداب دیپلماتیک، اینطور در برابر امام امت ما، مجبور به کرنش است!
این تغییر هندسه قدرت موجب شده، دیگر هیچ مهمان ناخوانده و متجاوزی‌ای جرات نکند پا به خاک ایران بگذارد بعثی و امریکایی و انگلیسی و تکفیری، فرقی نمی‌کند.
اما دشمنان ملت ایران، که قبل از انقلاب، این مردم را تحقیر می‌کردند، به این راحتی دست بردار نیستند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به عناصر قدرت ساز ملت ایران بهره می‌گیرند.
آن‌ها که از مصاف رویاروی و مستقیم نتیجه، دلخواه نگرفته اند، به ترور قهرمانان ملی ایرانی‌ها روی آورده اند همچون حاج قاسم، یا دانشمندان هسته‌ای و دفاعی همچون شهید فخری زاده..
حالا بدخواهان سرزمین سترگ ایران بخواهند یا نخواهند، عناصر مومن و مجاهد و دانشمند ما توانسته اند چرخ عظمت ایرانیان را به پیش ببرند و خواهند برد تا پرچم ایران همواره در اهتزاز بماند هرچند با نثار خون‌هایی ارزشمند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنفرانس تهران کنفرانس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • انتقام از شوروی