Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@15:19:29 GMT

پیاده روی کنید تا زود نمیرید!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۳۷۰۱

پیاده روی کنید تا زود نمیرید!

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی با سابقه سکته که در هفته سه تا چهار ساعت پیاده‌روی می‌کنند یا حداقل دو تا سه ساعت به دوچرخه سواری در طی هفته می‌پردازند، به احتمال ۵۴ درصد کمتر از سایرین دچار مرگ زودرس می‌شوند.

به گزارش برنا؛ تحقیق گفته شده در ژورنال معتبر نورولوژی متعلق به آکادمی عصب‌شناسی آمریکا به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد که فواید فعالیت بدنی پس از سکته در افراد نسبتاً جوان‌تر، بیشتر باشد و کاهش مرگ و میر تا ۸۰ درصد را در گروه سنی کمتر از ۷۵ سال به دنبال دارد.

دکتر Raed A. Joundi از دانشگاه کلگری کانادا و نویسنده مقاله می‌گوید:

    دستیابی به دید بهتر پیرامون نقش فعالیت فیزیکی در بهبود سلامت افرادی که در گذشته دچار سکته شده‌اند، می‌تواند به طراحی تمرینات درمانی بهتر کمک کند و در تشکیل کارزارهای عمومی جهت افزایش عمر افراد، مفید باشد. بسیار حیرت‌انگیز است که تنها سه تا چهار ساعت فعالیت بدنی در هفته می‌تواند چنین تاثیر چشمگیری در کاهش میزان مرگ و میر داشته باشد. همچنین ما متوجه شدیم که افراد می‌توانند با پیاده‌روی به مدت شش تا هفت ساعت در هفته از مزایای بسیار بیشتری نیز بهره‌مند شوند. نتایج بدست آمده ممکن است در دستورالعمل‌های فراهم شده برای بازماندگان سکته در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

این پژوهش بر ۸۹۵ فرد با میانگین سنی ۷۲ سال با سابقه سکته و ۹۷ هزار نفر بدون سابقه سکته تمرکز داشته است. میزان فعالیت بدنی هفتگی افراد به صورت میانگین مورد ارزیابی قرار گرفته و به مدت چهار سال و نیم وضعیت آن‌ها تحت پایش بوده است. در میان افرادی که دچار سکته شده بودند، تنها ۱۵ درصد از کسانی که فعالیت فیزیکی هفتگی مداوم داشتند فوت شدند؛ درحالی که این مقدار برای افراد بدون فعالیت بدنی ۳۳ درصد بوده است. در گروه افراد سالم نیز مقدار مرگ برای افراد پرتحرک ۴ درصد و برای افراد کم تحرک ۸ درصد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیاده روی سکته مرگ زودرس فعالیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند

ایسنا/مازندران با تلاش جمعیت هلال احمر نوشهر ،۱۵ نفر از گمشدگان جنگل تنگه دار نوشهر که روز جمعه مسیر را گم کرده بودند، پیدا شدند.

سمانه حمیدی نیا رییس جمعیت هلال احمر نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گزارش مفقود شدن ۱۵ نفر در جنگل‌های تنگه دار کشکسرای نوشهر ،اظهار کرد: ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه جمعه گزارش مفقودی این افراد از استان به ما گزارش شد و بلافاصله نیروهای ما برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی  با اشاره به اعزام دو تیم از پایگاه سی سنگان و هلال احمر برای جستجوی افراد که همگی مرد و اهل تهران و کرج بودند،افزود: ساعت ۲۳ همه افراد توسط نیروهای هلال احمر نوشهر پیدا شدند و جهت اسکان و تغذیه به پایین دست انتقال یافتند.

حمیدی نیا علت گم شدن افراد را بارش باران و خروج از مسیر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه حال همه افراد مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند