Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@00:24:56 GMT

اوضاع شکننده درعا و طرح جدید روس‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۳۹۴۳

اوضاع شکننده درعا و طرح جدید روس‌ها

اوضاع در حالی در درعا در جنوب سوریه شکننده گزارش شده است که برخی منابع از طرح جدیدی از سوی روس‌ها خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرماندهان نظامی سوری در شهر درعا تصمیم به توقف عملیات نظامی در محله درعا البلد در مرکز درعا به دنبال طرح ارائه شده از سوی روس‌ها گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع بیان کردند: فرماندهی عملیات ارتش در استان درعا تصمیم به توقف فوری عملیات به دنبال طرح پیشنهادی روس‌ها گرفتند.

منابع مذکور اعلام کردند: این آخرین فرصت به راهکارهای مسالمت آمیز و تلاش‌ها بر عدم عملیات نظامی خواهد بود.

این منابع افزودند: این آتش بس سبب نخواهد شد که ارتش سوریه به هر حمله علیه محله‌های درعا یا مراکز امنیتی و نظامی در حومه این استان، پاسخی ندهد.

درباره طرح پیشنهادی روس‌ها هم این منابع گفتند: این طرح شامل سازوکاری مسالمت آمیز برای حل پرونده گروه‌های مسلح سنگر گرفته در محله درعا البلد طبق برنامه زمانی مشخص است.

این منابع افزودند: این طرح شامل بندهایی است که از جمله آنها می‌توان به پایبندی گروه‌های مسلح در درعا البلد به تحویل سلاحشان به دولت سوریه در راستای فرمانبرداری به توافق آشتی سال 2018 و نیز خروج گروه‌های مسلح مخالف توافق به مناطق تحت سیطره جبهه النصره در شمال غرب سوریه اشاره کرد.

منابع مذکور بیان کردند: علاوه بر آن بندهای فنی دیگری هم وجود دارد که تضمین کننده امنیت و ثبات در محله‌ای است که گروههای مسلح بر آن سیطره دارند.

این منابع افزودند: این پیشنهاد روسی آخرین راهکار مسالمت آمیزی است که به منظور جلوگیری از عملیات نظامی می‌توان به آن روی آورد و اگر گروه‌های مسلح به بندهای این طرح توجه نکنند، عملیات نظامی در کار خواهد بود.

منابع مذکور تاکید کردند: طی روزهای آتی پرونده درعا البلد به طور کامل حل خواهد شد.

همزمان روسیا الیوم گزارش داد که اوضاع شکننده در شهر درعا در جنوب سوریه پس از ناکامی تلاش‌ها در زمینه خروج گروههای مسلح از محله درعا البلد حکمفرماست.

الاخبار هم در گزارشی از درعا آورده است: آرامش شکننده در درعا در جنوب سوریه حاکم است. هرازگاهی در درعا و حومه آن صدای تیراندازی و حملات راکتی شنیده می‌شود.

این رسانه می‌نویسد: ارتش سوریه نیروهای زیادی به منطقه آورده است. توافقات قبلی چه توافق سال 2018 و چه توافق‌های بعدی میان گروههای مسلح و دولت سوریه نتوانسته است که اوضاع امنیتی بی‌ثبات در آن که تقریبا دو سال حاکم است را تغییر دهد.

این رسانه می‌نویسد: بر دامنه ترورها و حملات به ارتش سوریه و دیگر نیروهای امنیتی سوریه، افزوده شده است. به دلیل نقض آتش بس اخیر از سوی آنچه کمیته‌های مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح خوانده می‌شود، هرگونه توافقی به بن بست خورده است.

یادآوری می‌شود که استان درعا طی دو هفته گذشته شاهد درگیری‌های پراکنده میان گروههای مسلح و ارتش سوریه است که نیروها و تجهیزات زیادی به این استان آورده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های مسلح عملیات نظامی گروههای مسلح ارتش سوریه درعا البلد روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت