Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه سهم صنایع کوچک و متوسط کشور در صادرات کالا از استاندارد موجود جهانی جهت نقش پذیری در مراودات بین المللی پایین‌تر است، بر وجود ظرفیت‌های لازم در صنایع کوچک کشور جهت رقابت پذیری و ایفای نقش موثر در صادرات کالا همزمان با رشد در سایر جنبه‌های سخت افزاری و نرم افزاری تولید تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در دنیای امروز صنایع کوچک از اهمیت بسیار بالایی در افزایش سرانه اشتغال، انعطاف پذیری و کمک به صنعت کشور با ایجاد نوآوری و خلاقیت، تربیت نیروی انسانی برای صنایع بزرگ و همچنین صادرات کالا برخوردارند.

سعیدی پور گفت: صنایع کوچک کشور در حال حاضر نسبت به صنایع کوچک موجود در دنیا به واسطه نیازمندی‌های داخل کشور از نقش کمتری در حوزه صادرات برخوردار هستند که با تدقیق در برنامه ریزی‌ها و ایجاد بستر لازم و موارد انگیزشی می‌توان به نحو مطلوبی از ظرفیت‌های راهبردی این صنایع در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور مطابق با موازین اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

او همچنین توسعه تحقیق و بازاریابی، بهسازی و نوسازی، افزایش سرمایه در گردش، ایجاد یا خرید فناوری و دانش فنی مورد نیاز و توسعه منابع انسانی را از عواملی برشمرد که می‌توان صنایع کوچک و متوسط را در برابر صنایع بزرگ رقابت پذیر کرد.

مدیرکل بندر امیرآباد با اعتقاد به اینکه استراتژی اقتصادی کشور همچون کشور‌های صنعتی دنیا باید بر پایه صنایع کوچک و متوسط استوار باشد، گفت: در شرایط فعلی با حمایت همه جانبه مسئولان از این نوع صنایع و متعاقب آن افزایش میزان بهره وری و فعالیت پایدار توأم با افزایش درآمد، رشد و بالندگی اقتصاد کشور و خروج از وضعیت رکود تورمی قابل انتظار است.

سعیدی پور با بیان اینکه بندرامیرآباد با امکانات راهبردی و اراضی پشتیبانی می‌تواند فضای کسب و کار مناسبی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم ایجاد صنایع کوچک و متوسط به متقاضیان ارائه کند، افزود: امنیت سرمایه گذاری در بندرامیرآباد، ارتباط سازنده و کارگشا در کنار نظارت قوی موجب شد متقاضیان در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری به صورت فزآینده‌ای، با انگیزه رشد تدریجی فعالیت تجاری خود، به سوی این بندر روانه شوند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر امیرآباد صنایع کوچک صادرات کالا صنایع کوچک و متوسط صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت