Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» در دیدار با «قبله ایاز» در اسلام‌آباد از اهتمام جدی دولت و مردم پاکستان در مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی تقدیر کرد.

وی بر لزوم تقویت وحدت جهان اسلام تاکید ‌کرد و افزود: مبارزه با توطئه اسلام‌هراسی حرکت هماهنگ کشورهای مسلمان را می‌طلبد و برای این مهم همکاری نزدیک ایران و پاکستان به عنوان دو قدرت مهم جهان اسلام اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان با اشاره به مسئله فلسطین و حق مشروع فلسطینیان برای داشتن کشور آزاد، گفت: هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی و طرح سازش با آنان محکوم به شکست است.

وی در بحث تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان را نگران کننده دانست و خروج غیر مسئولانه آمریکا و متحدان غربی‌اش از این کشور را مورد سرزنش قرار داد. آمریکایی‌ها حدود بیست سال در این کشور بودند و جز تخریب، بی‌ثباتی و افزایش ناامنی هیچ دستاوردی نداشتند. تولید و قاچاق مواد مخدر افزایش یافت و پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی نیز شدت گرفت.

سفیر ایران در پاکستان افزود: ‌اکنون هم‌ آمریکا یک خروج غیر مسئولانه داشته و افغانستان را در آستانه یک جنگ داخلی رها کردند و رفتند. ما نیاز داریم که در خصوص افغانستان هم ایران هم پاکستان و هم سایر کشورها نقشی ایفا کنند هماهنگی و همکاری بیشتر و نزدیکتری را داشته باشند و اشتباهات گذشته تکرار نشود.

حسینی با اشاره به همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و انتقال خط لوله گاز، چابهار و گوادر را دو بندر مکمل یکدیگر دانست و بر گسترش این همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان با اشاره به اینکه سفر به ایران در دستور کار وی قرار دارد اما به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده است، ابراز امیدواری کرد که با بهبود اوضاع در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.

وی با ابراز خرسندی و حمایت از اظهارات سفیر ایران افزود: قطعا ملت پاکستان هیچگاه مسئله فلسطین را به فراموشی نخواهند سپرد و ما از تلاش‌های ایران در این رابطه حمایت می‌کنیم.

حسینی اظهار داشت: تعدادی از کشورها تلاش می‌کنند که قضیه فلسطین به فراموشی سپرده شود اما در پاکستان موفق نشدند و هرگز هم موفق نخواهند شد. مسئله فلسطین یک قضیه حیاتی برای مسلمانان و جهان اسلام است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال توسعه بوده و یک لحظه از این هدف استراتژیک خود عقب نشینی نکرده است. متاسفانه برخی از دولت‌های اسلامی تصور می‌کنند که رژیم صهیونیستی می‌تواند برای آن‌ها امنیت بیاورد، درحالیکه ریشه ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه است بنابراین کشورها و ملت‌های اسلامی باید مقابل این رژیم غاصب یک موضع واحد و نزدیک به هم داشته باشند.

وی در خصوص تحولات افغانستان و نگرانی‌های مشترک ایران و پاکستان، گفت: نوع ورود و خروج آمریکا از افغانستان کاملا اشتباه است. سیاستی که اکنون دولت پاکستان درپیش گرفته مشارکت برای کمک به امنیت افغانستان است و ما هرگز به مناقشه این کشور ورود نخواهیم کرد.

این اندیشمند دینی پاکستان تاکید کرد: کشورهای منطقه یک موضع مشترک اتخاذ کنند و نباید موضع گیری‌های جداگانه داشته باشند. در خصوص ایران ما به این دلیل نباید نگران باشیم چرا که موضع ایران نسبت به پاکستان نه تنها دوستانه بلکه همواره برادرانه است.

وی افزود: ایران خط لوله گاز را تا مرزهای ما احداث کرد اما ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم و در همین رابطه برقی که کشور ایران صادر می‌کند یک نشانه دیگر دوستی و برادری دو همسایه است.

این مقام پاکستانی با استقبال از همکاری میان بنادر دو کشور اظهار داشت: ما از موضع ایران مبنی بر خواهرخواندگی بین بنادر چابهار و گوادر و مکمل بودن این بنادر یکدیگر حمایت می‌کنیم.

سفیر کشورمان در ادامه این دیدار از رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی که هر سال در ایران برگزار می‌شود اما امسال شیوع کرونا برگزاری حضوری آن را با چالش روبرو کرده است، و ارسال پیام ویدیویی خود دعوت کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه شد.

برچسب‌ها سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی