Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به تحولات جاری در افغانستان و نگرانی‌های جاری در خصوص تصرف ۱۴ ولایت این کشور از سوی طالبان، خواستار حضور همه طرف‌ها در نشست دوحه برای برداشتن گام‌های بیشتر در راستای اعتمادسازی شد.

او در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: ما از نتایج مثبت نشست بین‌المللی دوحه در خصوص روند صلح در افغانستان استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه طرف‌های شرکت‌کننده در این نشست را به اتخاذ گام‌های بیشتر به منظور اعتمادسازی و افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و آتش‌بس فراگیر در افغانستان در اسرع وقت، فرا می‌خوانیم.

از ۱۲ دسامبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات تاریخی صلح میان دولت افغانستان و طالبان با میاجیگری قطر و حمایت آمریکا برای پایان دادن به ۴۲ سال درگیری مسلحانه آغاز شد. این نشست ها با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا مدتی متوقف شد و پس از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و تشدید حملات طالبان مجدد از سر گرفته شده است.

 نشست ۳ روزه صلح در افغانستان، سه شنبه پیش در شهر دوحه آغاز شد و دیروز به پایان رسید. در این نشست، «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: در نشست تروئیکای توسعه‌یافته (آمریکا، روسیه و چین +پاکستان)، طرح دولت افغانستان برای بیرون رفت از بحران کنونی را به قطر سپرده شد.

در بیانیه‌ای که پس از پایان مذاکرات دوحه در مورد افغانستان صادر شد، آمده است که طرفین درگیر در افغانستان باید هر چه سریعتر به توافقنامه صلحی جامع در این کشور دست یابند. ضمن اینکه نیرو‌های طالبان نیز باید درگیری‌ها و حملات خود را در مناطق و شهر‌های مختلف افغانستان در اسرع وقت متوقف کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر صلح افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.   پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.   وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.   در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.   وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.   شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند