Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در ۶ رشته‌ امتحانی با آزمون شامل تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۸۸ شهرستان برگزار شد.

در جلسه آزمون به هریک از متقاضیان یک بسته آزمونی که حاوی دفترچه سوالات آزمون به همراه پاسخنامه داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفترچه آزمون شامل سوالات دروس عمومی، پایه و تخصصی است که مدت پاسخگویی به سوالات رشته های تکنولوژی اتاق عمل و فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی ۱۸۰ دقیقه و مدت زمان رشته های بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی و مامایی ۲۲۰ دقیقه تعیین شده بود.

در آزمون عمومی، برای هر درس ضریب ۱ خواهد بود، ضریب درس زبان خارجی برای رشته امتحانی نیمه متمرکز فوریت های پزشکی ضریب ۲ است.

همچنین پذیرش دانشجو در ۴۵ کدرشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد و برای آنها آزمون برگزار نخواهد شد و برای متقاضیانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد.

جدول کدرشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی)

مجموعه گروه رشته ها گروه علوم پزشکی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار. مهندسی بهداشت محیط. ساخت پروتزهای دندانی. مدارک پزشکی. هوشبری گروه فنی و مهندسی ایمنی صنعتی و محیط کار. برق. ساخت و تولید. صنایع چوب و مبلمان. صنایع شیمیایی. کامپیوتر. مواد. معدن. معماری. مکانیک. نقشه برداری. صنایع نساجی. مهندسی اجرایی عمران. مهندسی آبیاری و منابع طبیعی. پرورش طیور. علوم دامی. تولیدات گیاهی. شیلات. علوم و صنایع غذایی. گیاه پزشکی. ماشین های کشاورزی گروه علوم انسانی آموزش راهنمایی و مشاوره. زبان انگلیسی. آموزش و پرورش ابتدایی. باستان شناسی. علوم ورزشی. تربیت معلم قرآن کریم. حسابداری. علوم انتظامی (ویژه برادران).مدیریت. حقوق گروه هنر طراحی و دوخت. صنایع دستی. مرمت و احیاء بناهای تاریخی. نوازندگی ساز ایرانی. هنرهای تجسمی. طراحی پوشاک گروه علوم پایه آمار گروه دامپزشکی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی

متقاضیان گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل‌های انتخابی خود تا ساعت ۲۴ امروز ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

به آندسته از دانشجویان سال آخر دوره کاردانی (فوق دیپلم) که تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود نمی شوند توصیه می شود که نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که صرفاً در نیمسال اول پذیرش دانشجو می کنند از طریق سایت سازمان، قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند. در غیر این صورت چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان قرار گیرند، از آنان ثبتنام به عمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) لازم است به منظور اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته های تحصیلی در دهه اول شهریور ماه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

آن دسته از متقاضیانی که هم اکنون علاقمند به گزینش در رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۱۳۷ هزار ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی نسبت به ثبت اولویت های مورد نظر خود اقدام کنند.

کدرشته محل های حذف شده و جدید علاوه بر رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما و اصلاح آدرس برخی از موسسات آموزش عالی در اطلاعیه ۱۸ مرداد سازمان سنجش منتشر شده است و متقاضیان باید در زمان انتخاب رشته اصلاحیه ها را مطالعه کنند.

کد خبر 5278314

منبع: مهر

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی سازمان سنجش کنکور 1400 دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش انتخاب رشته مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بدون آزمون کاردانی نظام جدید پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون جامع دکتری آزمون گروه علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی رشته های تحصیلی ویرایش اطلاعات رشته امتحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، گفت: ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.
آقای باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت کردند.
در نوبت اول آزمون سراسری در فارس ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان ثبت نام کرده بودند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری امسال در ۳۶ شهرستان استان و در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار  شد.

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد