Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برای نخستین بار در کشور گلخانه هوشمند توسط پژوهشگران پارک علم وفناروی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم فاطمه صالحی کارشناس فنی این شرکت دانش بنیان افزود: هم اکنون چندسالی است که کشور ما با بحران کم آبی مواجه است و این شرکت دانش بنیان توانسته برای نخستین بار در کشور بر پایه اینترنت اشیا گلخانه‌ای هوشمند طراح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه خانم الهه اکبرنژاد مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این گلخانه در اندازه‌های خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی قابل طراحی است وبه دلیل بهره مندی از اینترنت اشیا در ساخت این گلخانه یه لایه حسگر، لایه شبکه و لایه مدیرت خدمات برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اینترنت اشیا برای گیاهان هیچ ضرری ندارد افزود: ما به بهره مندی از اینترنت اشیا می‌توانیم محصول بیشتری تولید کنیم و مصرف آب تا 95 درصد کاهش می‌یابد و 60 درصد از کود کمتری استفاده می‌شود و هزینه تمام شده ساخت این گلخانه یک دهم نمونه خارجی آن است.
خانم اکبر نژاد تأکید کرد: از طریق این گلخانه برای هر گیاه میزان مشخصی از دما، آب و نوع خاک در نظر می‌شود و حسگر‌های اندازه گیری میزان رطوبت خاک بررسی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی به طراحی و ساخت گلخانه مینیاتوری هوشمند که گیاه بدون خاک رشد می‌کند، اشاره کرد و گفت: در این گلخانه مینیاتوری هوشمند از کشاورزی هیدرولیک بهره بردیم و در این نوع از کشاورزی گیاه در بستر خاک قرار نمی‌گیرد بلکه مستقیما یا داخل آب و یا در فواصل مشخص رشیه گیاه آبیاری می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گلخانه هوشمند اینترنت اشیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی