Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛عقیل زینلی،تسهیلات پرداختی را در قالب مشارکت مدنی،خریدوفروش اقساطی ناشی ازمشارکت مدنی، قرض الحسنه ازدواج،اشتغالزایی،بافت فرسوده،مشاغل خاص و... عنوان کردوافزود:تعداد1037 فقره تسهیلات به مبلغ 555 میلیارد ریال درقالب فروش اقساطی ناشی از مشارکت مدنی ،تعداد245فقره در قالب مشارکت مدنی به مبلغ 689میلیارد ریال وتعداد327فقره به مبلغ 233میلیارد ریال نیز برای خرید واحد مسکونی طی 4ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:درراستای کمک به ازدواج جوانان طی چهار ماهه نخست سال تعداد546فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ  460 میلیاردو900میلیون ریال توسط شعب بانک مسکن استان پرداخت شده است .

زینلی،از تمدید طرح 82تا پایان مردادماه سال جاری خبر دادوگفت :به منظورکمک به خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خریدمتقاضیان مسکن، تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیانی که در بازه زمانی این طرح درخواست بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن،از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن رادارند؛تسهیلات موصوف را به صورت توام(50درصد از محل اوراق و50درصد باقی مانده رااز محل اعتبارداخلی بانک)پرداخت می کند. 

وی افزود:تسهیلات خرید بدون سپرده طرح 82به نحوی است که 50درصد مبلغ تسهیلات ازمحل اوراق گواهی حق تقدیم استفاده از تسهیلات مسکن و50درصد مابقی ازمحل منابع بدون سپرده (مجموعا تا سقف ابلاغی تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم)پرداخت می شودو براین اساس متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند .

مدیر شعب استان کرمان تنها تفاوت این تسهیلات نسبت به تسهیلات از محل اوراق را مدت بازپرداخت آن دانست افزود:مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده 5سال است و درحالی که طول دوره بازپرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم 12سال می باشد .

زینلی،سقف این تسهیلات را در مرکز استان وشهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت برای زوجین را 160میلیون تومان ودر سایر شهر های استان120میلیون تومان اعلام کرد وگفت:متقاضیان می توانددر بازه زمانی این طرح تا 50درصد مبلغ تسهیلات تا سقف مشخص را از محل تسهیلات بدون سپرده دریافت کنند .

وی،با اشاره به خدمات ومحصولات قابل ارائه به اقشار مختلف جامعه حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان وآتیه طلایی3 را از حسابهای برشمرد،که هر فردی می تواند برای تامین آینده فرزندان خود اقدام به افتتاح حساب کند .

مدیر شعب بانک مسکن استان سقف  تسهیلات قابل پرداخت به حساب‌های افتتاحی جوانان در سال99را درپایان15سال 290میلیون تومان عنوان کرد وافزود:افراد می تواند با برنامه ریزی که انجام می دهند این تسهیلات را در بازه زمانی 5و10سال نیز با مبلغ 100و 195میلیون تومان دریافت نمایند .

وی نرخ سود تسهیلات پرداختی مسکن جوانان را درحال حاضر 9درصد بیان کردوافزود:طولانی ترین مدت بازپرداخت تسهیلات درشبکه بانکی،امکان دریافت دوفقره تسهیلات بر روی یک پلاک در قالب طرح زوجین،امکان دریافت تسهیلات تکمیلی جعاله تعمیر وامکان صدور کارت شتابی واستفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را از جمله مزیت های حساب صندوق مسکن  جوانان است . 

وی اصلی ترین چالش در حال حاضر سیستم بانکی را مطالبات معوق عنوان کرد وافزود:با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا  ودر راستای کمک به بدهکارانی که اقساط معوق دارند، بانک مسکن طرح مهر اندیش را در دستور کاردارد. 

مدیر شعب بانک مسکن استان تصریح کرد:به منظور مساعدت به مشتریانی که اقساط معوق دارند وهمچنین بمنظور تسهیل در روند پرداخت مطالبات بانک مسکن این طرح در شعب بانک در حال اجرا ست . 

زینلی،یادآور شد:تسهیلات گیرندگانی که به هردلیل موفق به پرداخت اقساط معوق خود نشده اند؛می توانند با استفاده از این فرصت تا پایان شهریورماه سال جاری باواریز مطالبات معوق خود از بخشودگی جرائم برخوردار شوند. 

مدیر شعب کرمان افزود:رونق بخش مسکن یکی از سیاست های  اصلی دولت وسیاستگذاران  بوده است وطرح های چون طرح اقدام ملی،طرح باز افرینی ومسکن مهر همه منشعب از همین  سیاست ها ست .

وی طرح باز آفرینی شهری واحیاءبافت های فرسوده را از برنامه های اولویت دار،بانک مسکن دانست وگفت:بانک مسکن برای بهسازی این بافت ها تا سقف 220میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند .

وی افزود:80میلیون تومان این تسهیلات با نرخ 9درصد،60میلیون تومان با نرخ 16درصد و80میلیون تومان باقی مانده نیز با نرخ 16درصد پرداخت می شود .

مدیر شعب بانک مسکن استان سقف تسهیلات اعطایی برای پروژه ای احداثی با استفاده از فناوری های نوین به ازای هر واحد به سازندگان حرفه ای دربافت فرسوده را20میلیون تومان اعلام کردوگفت:80 میلیون تومان این تسهیلات با نرخ9درصد،90میلیون تومان بانرخ 18درصد و80میلیون تومان باقی مانده نیز با نرخ 16درصد می باشد .

زینلی،تسهیلات پرداختی در بافت فرسوده در چهار ماهه نخست سال را 194میلیاردو745میلیون ریال عنوان کرد .
مدیر شعب بانک مسکن استان در ادامه با اشاره به رویکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تصریح کرد:در چند سال اخیر رویکرد بانک مسکن برحرفه ای سازی،رعایت الگوی مصرف واستفاده از فناوری های نوین  متمرکزبوده است؛که در همین راستا  سقف های تسهیلات نیز افزایش پیدا کرده؛به گونه ای  که سقف تسهیلاتی اعطایی به پروژه های احداثی با استفاده از فناوری های نوین به ازای هر واحد به سازندگان حرفه ای درمرکز استان وشهرهای بالای 200هزارجمعیت400میلیون تومان وبه ازای هر واحد به سایر سازندگان مبلغ 300میلیون تومان است. 

وی افزود:سقف این تسهیلات در مرکز استان وشهرهای بالای 200هزار جمعیت  برای پروژه های احداثی بدون استفاده از فن آوری های نوین به ازای هر واحد به سازندگان حرفه ای 250میلیون تومان وبرای سایر سازندگان مبلغ 100میلیون تومان قابل پرداخت است .

مدیر شعب استان در ادامه خاطر نشان کرد :درطرح  اقدام ملی ثبت نام وپالایش از طریق وزارت راه وشهر سازی جهت احداث  400هزار واحد مسکونی انجام شده است و بانک مسکن نیز کما فی السابق در این طرح حضور دارد وپرداخت تسهیلات 100میلیون تومانی برای 140هزار واحد در کشور را تعهد کرده است.

 وی از آمادگی کامل شبکه بانک مسکن کرمان در پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان طرح اقدام ملی خبر داد.

زینلی،افزود:دراین طرح تاکنون32پروژه به تعداد564واحددرشهرها جیرفت،زرند،نجف شهر،سیرجان،انار،شهربابک،کوهبنان ،بردسیر، بم و کرمان قرارداد منعقده شده است ومبلغ 36میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن مدیر شعب بانک مسکن استان ازای هر واحد تسهیلات پرداخت پرداخت تسهیلات محل اوراق بدون سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه ستاد جوانی و جمعیت این شهرستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرا و پیگیری تعهدات دولت در بخش جوانی جمعیت از جمله وام‌های ازدواج، فرزند‌آوری، ودیعه مسکن و واگذاری زمین و تامین مسکن جوانان اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین مقابله با تخلفات حوزه تسهیلات و خریدوفروش وام‌های جوانی جمعیت که باعث شده دست جامعه هدف از این تسهیلات کوتاه بماند هم باید مورد توجه و راستی آزمایی قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت طی یک دهه اخیر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اضافه کرد: فقدان فرهنگ‌سازی و اقناع جامعه به فرزندآوری و آسیب‌های خانواده تک فرزندی باید از طریق افکار عمومی و اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اقدامات بخش مسکن نیز بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین در روستا‌های حاشیه مهاباد همراه با وام ۳۵۰ میلیون تومانی آماده واگذاری یه متقاضی مسکن است.

وی اقدامات دولت در بخش واگذاری زمین به متقاضیان را در سطح شهرستان قابل توجه دانست و گفت: با تخصیص زمین به طرح‌های نهضت ملی در سطح شهر و روستا طی چند سال آینده گرانی کرایه و اجاره مسکن فروکش خواهد کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران بانک‌های عامل شهرستان گزارش و عملکرد خود را در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ارائه کردند.

مهاباد با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است