Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، هم زمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رییس‌جمهوری با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» صبح امروز (جمعه) در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، اهمیت مشارکت و همکاری همدلانه آحاد مردم در رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: یقین دارم اگر مردم به درستی در جریان خطرات وضعیت کنونی ویروس قرار گیرند، با رعایت همه‌جانبه دستورالعمل‌های بهداشتی و با اعمال کنترل‌ها و محدودیت‌های بیشتر، شرایط مناسبی در کنترل و غلبه بر این بیماری خواهیم داشتم و از مردم می‌خواهم در این مسیر دولت را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق در زمینه کرونا و تلاش دشمنان برای فضاسازی‌های منفی در این خصوص اظهار کرد: سخنگوی ستاد ملی کرونا، کمیته اطلاع‌رسانی و صداوسیما باید روند اطلاع‌رسانی را مدیریت کنند تا مردم به صورت دقیق، شفاف و سریع و از طریق مراجع رسمی در جریان اخبار مربوطه قرار گیرند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صف‌هایی که در رابطه با واکسیناسیون و تهیه دارو شکل می‌گیرد، باید سریعاً جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد این گونه صف‌ها نباشیم، تصریح کرد: دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت.

رئیسی ادامه داد: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، هم زمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته است و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رییس‌جمهور با جدیت پیگیری می‌کند. امید است با وارداتی که انجام می‌شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم کسب و کار و اشتغال مردم دچار آسیب نشود و نحوه مدیریت این موضوع باید از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای آحاد مردم تببین شود.

ترددها در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد

رئیس جمهور پرهیز از ترددهای غیرضروری و نقش آن در جلوگیری از شیوع ویروس را مورد تاکید قرار داد و گفت: کاهش تردد از جمله مسائل محوری در روند کنترل ویروس است بنابراین ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم تاکید کرد: اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواری‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد، اما رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزا و سوگواری‌ها امری ضروری است و حفظ و صیانت از جان مردم اولویت دارد.

در این جلسه، کمیته بهداشت و درمان، قرارگاه عملیاتی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از روند شیوع ویروس و اقدامات انجام شده برای مقابله با آن و آخرین جمع‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده برای مقابله و کنترل جدی موج پنجم کرونا را ارائه کردند و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز موظف شد، شرایط موجود را برای افکار عمومی تبیین و در این زمینه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای را تنظیم کند.

کد خبر 514241

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی واکسن کرونا واکسیناسیون واکسن واکسیناسیون کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واردات واکسن اطلاع رسانی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری