Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:14:03 GMT

پرونده مستندهای «خانواده محور» در «نردبان» باز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۴۶۴۹

پرونده مستندهای «خانواده محور» در «نردبان» باز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجاه و پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه، ۲۲ مردادماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از «نردبان» سراغ بخش جدانشدنی از زندگی انسان یعنی «فراموشی» رفته و با نمایش مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» نگاهی به سالمندان دارد.

مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» به آلزایمر گرفتن یک پدر و تغییر سبک زندگی او به واسطه این بیماری می‌پردازد و سعی می‌کند جنبه‌های مختلفی از زندگی یک فرد مبتلا به آلزایمر را در یک موقعیت خانوادگی به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه یوسفیان کارگردان این فیلم مستند که این اثر را براساس داستانی واقعی از پدر خود ساخته است، مهمان این برنامه بوده و در گفتگویی با حامد شکیبانیا درباره‌ فراموشی و مستند خود صحبت می‌کند.

فیلم مستند «پدر، مادر، علی، رضا و من» برنده جوایزی همچون جایزه ویژه هیات داوران نهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، بهترین فیلم مستند بخش ویژه‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مدیترانه‌ای کن، جایزه اول بهترین مستند از جشنواره فیلم سلامت، بهترین فیلم مستند یازدهمین جشنواره رضوی و ... شده است.

در بخش ثابت «نردبان»، «گفت‌وجوی» محمد حدادی و مهدی باقری درباره فیلم‌های خانواده‌محور روی آنتن می‌رود و در بخش عکاسی مستند نیز مجموعه عکس‌هایی از جلال شمس‌آذران با عنوان «تلخی فراموش شدن» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آرسن ولز در بخش «و اینک مستند» و کارگاه تجربه بیل نیکولز و ارول موریس دیگر بخش‌های «نردبان» این هفته است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

کد خبر 5280255 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: حامد شکیبانیا فیلم مستند شبکه مستند سیما محرم 1400 حسینیه مهر علی سلیمانی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی تئاتر ایران درگذشت چهره ها نماهنگ موسیقی ایرانی فیلم کوتاه شبکه پنج سیما ارشا اقدسی موسیقی آئینی فیلم سینمایی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، مستند بلند «نائب الامام» که تولید آن بیش از ۵ سال طول کشیده است به زندگی و فعالیت های عالم بزرگ شیعه سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی پرداخته است. این مستند در قسمت جدید «کافه مستند» پخش می شود و در رابطه با آن گفت‌وگو خواهد شد.

او زعیم شیعیان شیراز و از برجسته ترین علمای فعال در مشروطیت بوده که فعالیت های او در سال‌های قبل و حتی پس از انقلاب، مسکوت مانده است، سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی یکی از شخصیت‌های برجسته است که نقش مهمی در تحولات سیاسی و مذهبی در سده اخیر داشته است.

«نائب الامام» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و مرکز هنر انقلاب اسلامی است که توسط مرحوم محمد جعفری تهیه شده است. این اثر علاوه بر مصاحبه و اسناد آرشیوی در تصویرسازی ها از انیمیشن نیز بهره گرفته است. همچنین به گفته کارگردان برای این اثر چند هزار سند تاریخی مطالعه شده است.

در بخش نقد هنری برنامه، داود مرادیان و مهدی انصاری میزبان محمدعلی یزدانی کارگردان اثر هستند و درباره نکات فنی و محتوای این مستند و همچنین اهمیت ساخت چنین آثاری به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

«کافه مستند» هر هفته روزهای جمعه ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما پخش می شود. این برنامه محصول گروه مستند شبکه افق است که تهیه کنندگی آن را محمدعلی محمددوست به عهده دارد.

کد خبر 6095674 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی