Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام پس از ماه ها درمان، کم وزن ترین و کوچک ترین نوزاد دنیا توانست از بیمارستانی در سنگاپور مرخص شود.

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم نوشت:

کوچکترین نوزاد دختر جهان پس از ۱۳ ماه درمان فشرده، بالاخره بیمارستان ملی دانشگاه سنگاپور را ترک کرد. این دختر بچه که کوئیک یو چوان نام دارد، تنها ۲۱۲ گرم است و معادل وزن یک سیب وزن دارد و قدش نیز ۲۴ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوزاد که قبل از هفته بیست و پنجم بارداری متولد شده بود و پزشکان شانس زیادی برای زنده ماندن او قائل نبودند.

بر اساس گزارشات بیمارستان، پزشکان تصمیم گرفتند مادر یو ژوان پس از تشخیص فشار خون بالای خطرناک که می‌تواند به اندام‌های حیاتی آسیب برساند و منجر به مرگ مادر و فرزند بشود، ۴ ماه زودتر از موعد اصلی بارداری، سزارین کنند. به گفته پزشکان بیمارستان، این نوزاد شانس محدودی برای زنده ماندن داشت، اما اکنون و پس از مرخص شدن از بیمارستان، یو ژوان، بسیار سرحال شده و ۶.۳ کیلوگرم وزن دارد.

پزشکان گفتند: "علی رغم مشکلات هنگام تولد، این نوزاد با تلاش برای زنده ماندن به همه اطرافیان خود الهام بخشید و در شرایطی که کرونا و مرگ همه جا سایه انداخته او نوری از امید برای زنده ماندن است. "

یو ژوان مدت زمانی که در بیمارستان بستری بود، انواع مختلفی از درمان را دریافت کرد و برای زنده ماندن به انواع دستگاه‌ها متصل بود. پزشکان تأیید کردند که سلامت او به خوبی پیشرفت کرده و اکنون در شرایط مناسبی به سر می‌برد. یو ژوان هنوز بیماری مزمن ریوی دارد و برای تنفس به دستگاه‌های تنفسی نیاز دارد، با این حال، پزشکان می‌گویند که انتظار می‌رود با گذشت زمان این مشکل هم بهبود یابد.

وونگ می‌لینگ، مادر یو ژوان گفت که تولد و اندازه یو ژوان یک شوک بزرگ بود. فرزند اول ما یک پسر چهار ساله است که با وزن طبیعی متولد شد.

گفتنی است که والدین این دختر توانستند هزینه اقامت طولانی او در بیمارستان را از طریق کمپین تأمین سرمایه جمعی به مبلغ ۳۶۶ هزار و ۸۸۴ دلار پرداخت کنند. بر اساس گزارشات، یو ژوان توانست رکورد کوچکترین نوزاد که با وزن ۲۴۵ گرم در آمریکا به دنیا آمده بود را بشکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوزاد سنگاپور برای زنده ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد