Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر غیرمنتظره «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) به اراضی اشغالی در سایه فضای متشنج منطقه و نیز تلاش آمریکایی‌ها برای بازگشت به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران علامت سوال‌هایی در خصوص پشت پرده و اهداف این سفر به وجود می‌آورد.

سفر ناگهانی و ۳ روزه رئیس سیا به اراضی اشغالی به فاصله کوتاهی از سفر «هادی عمرو»، فرستاده و معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین به سرزمین‌های اشغالی و دیدار‌های وی با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی انجام می‌شود که همین امر حاکی از تلاش‌های جدید آمریکا برای بررسی پرونده‌های منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سیا در اراضی اشغالی

وبسایت اسرائیلی «والا» در این زمینه گزارش داد که مدیر سیا با مقامات اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه گفتگو می‌کند. بر اساس این گزارش مذاکرات وین و برنامه هسته‌ای ایران موضوع محوری گفتگو‌های برنز با مقامات صهیونیست بوده و اسرائیل امیدوار است بتواند موضع ایالات متحده را در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران تغییر دهد.

درباره عوامل سفر رئیس سیا به فلسطین اشغالی برخی تحلیلگران معتقدند که اقدام این مقام آمریکایی برای سفر به این سرزمین ناشی از تحولات کنونی منطقه از تنش‌ها در مرز‌های جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی تا حمله به نفتکش‌های اسرائیلی و ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی در این خصوص علیه ایران مطرح می‌کند است و شاید البته برخی شروع به بزرگ نمایی درباره اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات ادعایی پس از سفر رئیس سیا به اراضی اشغالی کنند.

درباره عوامل سفر ویلیام برنز به فلسطین اشغالی در بخشی که مربوط به پرونده ایران میشود باید گفت که رئیس جدید سیا تخصص زیادی درباره مسائل منطقه و شرق آسیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران دارد و به همین دلیل «جو بایدن» رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده او را به عنوان رئیس بزرگترین سرویس اطلاعاتی جاسوسی دنیا انتخاب کرده است.

به همین دلیل به گفته تحلیلگران سفر ویلیام برنز در این شرایط و دیدار‌های محرمانه با مقامات صهیونیست شاید خیلی طبیعی نباشد و او با هدف مخابره یک پیام مهم منطقه‌ای وارد سرزمین‌های اشغالی شده است و تهدید‌های اخیر مقامات کابینه جدید اسرائیل از جمله «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم برای شروع جنگ سوم با لبنان و حملات هوایی که اخیراً به مرز‌های این کشور انجام داد و با پاسخ‌های موشکی حزب‌الله مواجه شد می‌تواند یکی دیگر از محور‌های گفتگوی برنز با مقامات اسرائیلی و بررسی استراتژی رژیم صهیونیستی در این زمینه باشد.

اما علاوه بر مقامات اسرائیلی رئیس سیا قرار است با طرف‌های فلسطینی از جمله «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار کند.

کارشناسان درباره دلایل اقدام برنز به دیدار با ابومازن معتقدند که آمریکا تحولات اخیر در فلسطین و تنش‌های به وجود آمده میان گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی را تهدید خطرناکی برای اسرائیل در بازه زمانی کنونی می‌داند و از آنجایی که محمود عباس همواره در راستای سیاست‌های آمریکا و اسرائیل فعالیت می‌کرده است رئیس سیا از او می‌خواهد تا فلسطینی‌ها را برای عقب‌نشینی از بروز هرگونه تنش با رژیم صهیونیستی متقاعد کند.

اما در سایه تحولات اخیر میان فلسطینی‌ها و تنزل جایگاه محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین در میان مردم این سرزمین به نظر نمی‌رسد که تلاش‌های رئیس سیا برای آرام کردن فلسطینیان از طریق ابومازن فایده‌ای داشته باشد. تعلیق انتخابات فلسطین، سرکوب‌های شدید دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان و ناکامی حکومت خودگردان در احقاق حقوق فلسطینیان از جمله عواملی است که موجب اعتراض ملت فلسطین علیه این تشکیلات و بی اعتبار شدن آن گشته است.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که ویلیام برنز قصد دارد فلسطینی‌ها را مجبور به نشستن پای میز مذاکره با اسرائیلی‌ها و بحث درباره طرح سازش کند. در همین زمینه روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از یک مقام فلسطینی گزارش داد که تشکیلات خودگردان از تصمیم دولت بایدن برای اعزام ویلیام برنز به مناطق اشغالی و کرانه باختری استقبال می‌کند و این سفر نشان می‌دهد که دولت بایدن در رابطه با احیای روابط واشنگتن و فلسطینیان جدی است.

از طرف دیگر ارائه کمک‌های مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین می‌تواند از جمله دیگر محور‌های گفتگوی رئیس سیا با طرف‌های فلسطینی باشد؛ چرا که آمریکایی‌ها معتقدند تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین به معنای به قدرت رسیدن حماس در کرانه باختری است.

درواقع آمریکایی‌ها در تلاشند تا اجازه ندهند محبوبیت گروه‌های مقاومت فلسطین و به ویژه حماس پس از نبرد «شمشیر قدس» که با پیروزی این گروه‌ها همراه شد در میان مردم فلسطین افزایش پیدا کند و تشکیلات خودگردان همچنان بالاترین نهاد اجرایی فلسطینیان محسوب گردد، اما واقیت آن است که مردم فلسطین حتی سال‌ها قبل از جنگ اخیر غزه اعتماد خود را به ابومازن و حکومتش از دست داده‌اند.

منبع: الف

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان سیا فلسطین اشغالی تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی ویلیام برنز رئیس سیا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز

منابع خبری از شلیک ۴۰ موشک به سمت سرزمین های اشغالی از صبح امور تاکنون خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع صهیونیستی گزارش دادند که از صبح امورز-دوشنبه- تا این لحظه تقریبا ۴۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گزارش داد که ۱۵ موشک دقایقی پیش به منطقه الجلیل غربی شلیک شد.

این منابع همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه اشغالی الجلیل خبر دادند.

ساعاتی پیش منابع خبری از شلیک سه فروند موشک به سمت پایگاه صهیونیستی رویسات العلم در منطقه اشغالی کفرشوبا لبنان خبر دادند.

در پی آن حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین ساعت ۲:۱۵ دقیقه تجمع نظامیان دشمن در پایگاه رویسات‌العلم را هدف قرار دادیم.

از سوی دیگر، مناطقی در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی از داخل الجلیل علیا قرار گرفت.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که منطقه کفرشوبا و کفرحمام در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند.

صبح امروز نیز گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام از جنوب لبنان مقر تیپ ۷۶۹ شرقی اردوگاه «جیبور» در شمال فلسطین اشغالی را با موج حمله راکتی متمرکز بمباران کرد.

القسام افزود که این حمله در پاسخ به کشتارهای دشمن صهیونیستی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی