Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:23:05 GMT

اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی برای ارتقای جایگاه استان فارس است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۵۱۴۲

اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی برای ارتقای جایگاه استان فارس است

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از آغاز به کار دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری در استان فارس خبر داد و گفت: اکسپو ۲۰۲۰ فرصتی برای ارتقای جایگاه استان فارس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از رو به رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان «گردشگری رویداد» شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویدادها، مراسم، آیین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزرگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است. 

موید محسن‌نژاد معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم به تعریف این نوع گردشگری پرداخت. به گفته وی امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان «گردشگری رویداد» شناخته می‌شود.

وی که معتقد است رویدادها، مراسم، آیین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزرگان ادب و هنر استان فارس ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است، به بخشی از این رویدادها اشاره کرده که از جمله می‌توان جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، لایزنگان داراب، جشنواره نرگس‌زارهای شهرستان کازرون و غیره را نام برد. 

در میان این رویدادها بسیاری از کارشناسان معتقدند که نمایشگاه‌ها نیز فرصت بی‌نظیری برای این منظور است. محسن عامری استاد دانشگاه شیراز در رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری نیز پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: در این نوع گردشگری طیف بسیاری از رویدادها قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، سوگواره‌ها، رویدادهای ورزشی و حتی همایش‌های علمی اشاره کرد.

به گفته این استاد دانشگاه در گردشگری رویداد باید به سه فاکتور مهم برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و بازاریابی اشاره کرد چرا که اگر این 3 فاکتور لحاظ شود از هر رویدادی که در شیراز و استان فارس برگزار شود می‌توان برای توسعه گردشگری استفاده کرد چراکه به طور مثال علاقه‌مند حوزه ورزشی که برای دنبال کردن یک رشته ورزشی به شیراز آید، بدون شک وقتی هم برای دیدن جاذبه‌های شیراز یا خرید می‌گذارد. 

عامری معتقد است اگر برنامه‌ریزی، بازاریابی و اطلاع‌رسانی به حد کافی انجام شود و برگزاری یک رویداد به صورت سازمان‌یافته باشد، می‌تواند رونق کسب‌وکارها و صنعت گردشگری را نیز در پی داشته باشد. 

حال هادی شهدوست شیرازی مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از آغاز به کار دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری در استان فارس خبر داده است. وی ذات استان فارس را گردشگری و شیراز را شهر جهانی صنایع‌دستی اعلام کرده که باید به جایگاه اصلی خود در گردشگری و صنایع‌دستی بازگردد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران جز 8 پاویون برتر نمایشگاه اکسپو 2020 امارات استامید به رونق دوباره گردشگری ایران پس از واکسیناسیون و جلب نظر توریست‌هاجلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق گردشگری گلستان/ موافقت با تله‌کابین گرگان به شرط دریافت مجوزها

تبیین جایگاه سازمان‌های مردم نهاد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پر رنگ‌تر شدن حضور نمایندگان آنان در جلسات و نقش مشاوره‌ای آنان از جمله راهکارهایی است که مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس مطرح کرده است.

شهدوست شیرازی معتقد است که تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس و تشکیل 4 کمیته میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و کمیته بازاریابی و تبلیغات  ذیل این دبیرخانه می‌تواند این استان را در رسیدن به جایگاه اصلی خود کمک دهد.

به گفته وی در این کمیته‌ها به هر تشکل مردم نهاد وظیفه‌ای در راستای فعالیت‌های آن تشکل محول می‌شود تا این تشکل‌ها در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ایفای نقش خود بازگردند.

برنامه‌‌ریزی هدفمند برای هموارتر کردن زمینه ورود گردشگران خارجی به ویژه 10 کشور ورودی نخست به استان فارس و ماندگاری این گردشگران در استان از جمله اولویت‌هایی است که مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس مطرح کرده است.

 شهدوست شیرازی رویداد اکسپو 2020 را که پس از المپیک و جام جهانی سومین رویداد بزرگ جهانی است، فرصتی دانسته که حضور پررنگ استان فاری می‌تواند جایگاه گردشگری استان را ارتقا دهد البته وی معتقد است که شرط این حضور موفق همراهی خلاق و نوآورانه تشکل‌های مردم نهاد است.

پیش از این حسن زمانی، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در اکسپو 2020 امارات از اختصاص دو هزار و 14 متر مربع زمین به پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه خبر داده بود که این پاویو برگرفته از فرهنگ و هنر و تاریخ این کشور طراحی و اجرا شده است.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود حدود 35 میلیون نفر از نمایشگاه اکسپو 2020 امارات بازدید کنند که 80 درصد این بازدیدکنندگان از خارج از امارات هستند و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد تحول در صنعت گردشگری کشور ایران است. 

زمانی استان فارس را  یکی از نمادهای فرهنگ ایران زمین اعلام کرده که  انتظار می‌رود در این نمایشگاه بهترین‌های خود را در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و جذب سرمایه‌گذار عرضه کند. 

وی با اشاره به خسارت  کسب و کارها ناشی از بیماری کرونا نمایشگاه اکسپو امارات را یکی از بهترین فرصت‌ها برای کشور ایران به ویژه در بخش اقتصادی و رونق صادرات دانست که می‌تواند ظرفیت‌های خود را در ابعاد مختلف معرفی و عرضه کند.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گردشگری رویداد صنایع دستی اکسپو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش قدس آنلاین، محمد مشیرپناهی با اشاره به حضور کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در غرفه استان در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می شود.

وی افزود: مشخصات کلی طرح های کشاورزی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: در بخش صنعت هم ۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری و هشت طرح مهم و پیشران صنعتی و معدنی استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه آماده شده است.

مشیرپناهی تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان در این نمایشگاه را پنج مورد خواند و بیان کرد: افزون بر این، هفت مورد فرصت سرمایه گذاری گردشگری در شهر سنندج که توسط شهرداری این شهر تهیه شده است در چند روز برپایی این نمایشگاه معرفی می شود.

معرفی بیش از۵۰ مورد مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری کردستان در اکسپو

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مطلوب در استان که به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری انجام شده تهیه مجوزهای بی‌نام است که از حدود ۲ سال اخیر این مهم آغاز شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بیش از ۵۰ مورد مجوز بی نام صادر شده برای سرمایه گذاری در استان تهیه و آماده معرفی به هیات های تجاری و سرمایه گذاران است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر موارد مذکور، ۱۵ مورد فرصت سرمایه گذاری دارای مطالعات پیش امکان سنجی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهیه شده است و در این نمایشگاه معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران