Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهد گفت: در شرایط کنونی که ویروس منحوس کرونا به شدت در جامعه گسترش یافته، رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی اضرار به غیر و حرام است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید توجه به شرایط زمانی فرق می کند امروز بر حسب شرایطی که ویروس ناپاک کرونا در جامعه پدید آورده عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی منکر است و انسان اگر عملی انجام دهد که به خود یا دیگران زیان برساند اضرار به غیر و حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی در برخی از صحن های حرم مطهر دیده می شود که گروهی بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک گرد آمده اند که این عمل تجاهر به معصیت و گناه است.

امام جمعه مشهد گفت: از همه مسوولان دست اندر کار می خواهیم هم مراقبت کنند، هم با هنجار شکنان بهداشتی فعال برخورد کنند مدام می گویند حرم شلوغ است، مگر مترو و اتوبوس ها و ون هایی که با ۱۰ نفر ظرفیت ۲۰ نفر سوار می کنند شلوغ نیستند؟

علم الهدی افزود: باید تعداد اتوبوس های درون شهری و مترو افرایش پیدا کند، در این جاها مامور بگذارند تا کنترل بیشتری در راستای حفظ پروتکلهای بهداشتی انجام شود و این گونه نمی شود که مرتب به مردم تذکر بدهند اما مسوولان خودشان مراقبت و دقت نکنند.

وی اضافه کرد: کادر پزشکی و پرستاری در این برهه حساس نهایت ایثارگری و فداکاری را از خود به منصه ظهور گذاشتند که جای قدردانی و تشکر دارد، بسیج جامعه پزشکی نیز با تمام توان برای کمک به کنترل اوضاع به میدان آمده و علاوه بر مراکز قبلی ۴۸ مسجد حاشیه شهر نیز برای انجام این کار توسط بسیج جامعه پزشکی آماده شده است که بنده از ایشان نیز نهایت تشکر را دارم.

امام جمعه مشهد گفت: از همه می خواهم که از واکسیناسیون استقبال کنند چرا که در افراد واکسینه شده خطر مرگ وجود ندارد و بروز این بیماری در حد سرما خوردگی است.

علم الهدی افزود: از آستان مقدس رضوی و تولیت محترم هم تشکر می کنم که ثابت کردند که حفظ جان مردم از آرمان های امام هشتم است و این آستان ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی به این استان کمک کرده و هزینه واکسیناسیون در مساجد را نیز عهده دار شده است که جای تشکر دارد.

وی خطاب به مدیران دسته های عزاداری گفت: عزاداری محرم از افضل عبادات است اما نمی شود آن را با انجام فعل حرام انجام داد و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراسم عزاداری حرام است که باید از آن پرهیز شود.

امام جمعه مشهد از برگزار کنندگان عزاداری در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر کرد و افزود: آن مسایل و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ۲ هیات که رسانه ای شد سهوی بوده است.

علم الهدی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما در اجرای این فریضه دینی از ابا عبدالله الحسین درس می گیریم، تا جایی که وی بچه ۶ ماهه خود را نیز در این راه فدا کرد.

وی ادامه داد: نهی از منکر وظیفه مندی در راه ارزشهای خدایی است نه این که مردم آزاری و مزاحمت باشد و ما باید جلوی هر منکر و حرامی که موجب ناهنجاری در جامعه می شود را بگیریم و بی تفاوت نباشیم و یک عنصری که در جامعه معصیت انجام می دهد موجب غضب خداوند می شود و حد اقلش این است که از انجام آن ابراز ناخرسندی کنیم./ ایرنا

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید            

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکلهای بهداشتی امام جمعه مشهد علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج، افزود: شرب خمر از گناهان بزرگ است و برخی دسته جمعی مجلس گناه برپا می‌کنند که باید با آن برخورد شود.

وی ابراز داشت: در جامعه شرب خمر حرام بوده و باید تذکر و برخورد لازم در این مورد اجرایی شود.

حسینی با تاکید بر تقوای الهی و دوری از گناه، افزود: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند، کیفری سخت در انتظار آنها خواهد بود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه وجود امام ضرورتی برای جامعه است، اظهار کرد: نبود امام نظام تشریع و تکوین را از بین می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) انقلابی بزرگ در مذهب ایجاد کرد، بیان داشت: اساتید زیادی برای ترویج دین توسط امام صادق (ع) تربیت شد.

حسینی همچنین روز جهانی هلال احمر و ماما را به جامعه هدف تبریک گفت.

کد خبر 6095798

دیگر خبرها

  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • شاهنامه خوانی علم‌الهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است