Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به ساماندهی گروه‌های تذکر لسانی گفت: تمام قد از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در واقع زیربنای تمام حرکات اجتماعی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه بقای نماز، زکات، حج و سایر فرایض الهی طبق کلام معصوم به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است افزود: برای احیای این دو فریضه الهی در جامعه، ستاد آن راه‌اندازی شده است به گونه‌ای که مردم این دو فریضه را مانند نماز بر خود واجب بدانند.

سرافراز ستاد احیای امر به معروف را یک ستاد فرهنگ‌ساز دانست و با بیان اینکه این ستاد تمام قد از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند ابراز داشت: راه‌اندازی گروه‌های تخصصی مطالبه‌گر در حوزه محیط زیست، ناهنجاری‌های اجتماعی و مفاسد از جمله اقدامات بوده و این گروه‌های مطالبه‌گر تاکنون خوب درخشیدند.

راه‌اندازی 50 گروه تخصصی مطالبه‌گر در گیلان/ امر به معروف مردم نسبت به مسئولان حمایت می‌شودامام جمعه رشت: استان گیلان در زیرساخت‌ها و مسائل زیست محیطی عقب‌ماندگی‌های زیادی داردامام جمعه رشت: برخی مناطق استان گیلان همچنان مشکل آب آشامیدنی دارند

وی با بیان اینکه شعبات امر به معروف و نهی از منکر در تمام دادسراها و دادگستری‌های استان تشکیل شده است افزود: تامین وکیل و حمایت‌های حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد توجه قرار دادیم و هرچه مردم بیشتر وارد عرصه امر به معروف و نهی از منکر شوند ما استقبال خواهیم کرد. 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اهمیت موضوع مهم عفاف و حجاب تصریح کرد: در حال حاضر با معضلاتی در زمینه عفاف و حجاب روبه‌رو هستیم در حالی که 26 دستگاه و نهاد در قبال عفاف و حجاب وظایفی دارند.

سرافراز راهکارهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در زمینه عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگ‌سازی، مطالبه از دستگاه‌های مسئول برای انجام وظایف و نظارت بر وضعیت عمومی حجاب در دستگاه‌های حاکمیتی از جمله اقداماتی بوده که در حال انجام است.

وی ساماندهی گروه‌های تذکر لسانی در سطح شهر را جزو دیگر اقدامات در زمینه عفاف و حجاب خواند و گفت: ایجاد کارگروه ویژه اقدام مشترک برای ساماندهی واحدهای صنفی پوشاک، بوم‌گردی و خانه مسافرها، تورهای گردشگری و سالم‌سازی سواحل در زمینه عفاف و حجاب جزو برنامه‌ها است.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر زمینه عفاف و حجاب آمران به معروف استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیرو‌های انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

دیگر خبرها

  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده