Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آنگونه که کارشناسان بهداشت و درمان می‌گویند تا زمانی که واکسیناسیون ۷۰ درصد از مردم جهان انجام نشود؛ نمی‌توان به کاهش شیوع کرونا و فروکش کردن آتش این ویروس وحشتناک در جهان امید داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بیش از 18 ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ ویروسی که از زمان شیوع تا به امروز جان میلیون‌ها انسان را گرفته است و بسیاری را مبتلا به خود کرده است و بسیاری دیگر را در وحشتی هولناک قرار داده است که مبادا آنها نیز روزی به این بلای دردناک گرفتار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترس و هراسی که کرونا بر جان مردم انداخته است، آثار و تبعات فراوانی داشته است که اگر تبعات منفی اقتصادی و مالی آن را کنار بگذاریم از آن مهم‌تر سخن از تبعات جانی و روحی و روانی به میان می‌آید.

تنها راهی که این روزها برای مردم جهان باقی مانده است اینکه از خود برابر ویروس کرونا مراقبت کنند آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک، پرهیز از دورهمی خانوادگی، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات مختلف و نظیر این شیوه‌نامه‌ها.

وضعیت کرونا در غرب و مرکز سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: بر اساس آمارهای دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین وضع شیوع بیماری کرونا ویروس مشخص شد که از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، 34 هزار و 691 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده است.

وی افزود: طی 24 ساعت (از بیست‌ویکم تا بیست‌ودوم مردادماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 37 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد: بدین ترتیب، مجموع بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و 39 نفر رسید و 26 هزار و 652 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به 6 هزار و 812 نفر رسیده است.

اما وضعیت کرونا در شرق استان سمنان

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بستری 275 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این منطقه از استان خبر داد.

وی اظهار داشت: روند صعودی ابتلا به کرونا در شرق استان سمنان وضعیت نگران کننده‌ای را رقم زده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به در نظر گرفته شدن 350 تخت ویژه بیماران کرونایی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 40 تا 50 مورد بستری و 20 تا 30 مورد ترخیصی داریم که با ادامه روند موجود در روز‌های آینده با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

چمن عنوان کرد: نوع ویروس کرونای شایع اکنون دلتاست و این نوع با توجه به سرایت‌پذیری بالایی که دارد نیاز است که عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقبت و حساسیت جدی‌تری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در پیک پنجم شیوع کرونا در شرق استان سمنان شاهد ابتلای افراد زیر 50 سال هستیم.

امام جمعه بوشهر: تجهیزات درمانی و اقلام دارویی ویژه بیماران کرونایی تأمین شودفرار آمریکا از مسئولیت‌های کرونایی/ تبعیض علیه سایر کشورها کاخ سفید را روسفید نمی‌کندآمار کرونا در ایران| فوت 527 نفر در 24 ساعت گذشته

استان سمنان در حال حاضر به لحاظ شیوع ویروس کرونا وضعیت نگران کننده‌ای دارد و هر روز بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا ویروس کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، به همت خیران ساخته می‌شود.
اعرابی افزود: برای احداث این بنا بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با ساخت این پایگاه، اهالی روستا‌های شلیل، دورک قنبری، گوزلک، شهرک محمدی و لندی شهرستان اردل از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود