Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که علاوه بر بسیاری از مساجد شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی، در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با حضور پرشور مادران عزادار حسینی برگزار شد، مادران سیاه‌پوش درحالی‌که کودکان خود را با لباس‌های سبز و سفید در آغوش داشتند و سربندهایی با مضامین یا حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند، در رثای شهادت کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا، اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در همه این آئین‌ها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل از سوی برگزارکنندگان و البته تاکید مادران حاضر رعایت شد و فاصله بین مادران نیز به صورت کامل حفظ شده بود.

در این آئین‌ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و همچنین شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

برگزاری مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی از جمله آیین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.

نظیر این مراسم در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد و طی آن اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.

کد خبر 5280338

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم بوشهر روز خبرنگار کرمانشاه واکسن کرونا مراسم عزاداری آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا گرگان اردبیل واکسیناسیون برگزار شد علی اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد متولی گفت: چهارمین همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر به میزبانی شهر مقدس شیراز با رهیافت علوم انسانی اسلامی دوشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر خاطرنشان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت آیت الله ایمانی برگزار می‌گردد چرا که در زمان حیات و مسؤولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون برادر و خواهر برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

برای اولین بار در کشور آئین جایزه ملی محی‌الدین برپا می‌شود

وی ضمن اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش عنوان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدا جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. گفتنی است نام این جایزه از نام استاد اخلاق حضرت آیت الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ درصد اهدا می‌شود.

حجت الاسلام متولی در پایان گفت: امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان حضرت آیت الله رشاد به عنوان سخنران خواهیم بود؛ وی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

کد خبر 6097131

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران