Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس یک مطالعه بزرگ که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده است، مبتلایان به آسم که بیماری خود را به خوبی تحت کنترل دارند پیامد‌های شدیدتر کمتری نسبت به افراد مبتلا به آسم کنترل نشده دارند.

یافته‌های منتشر شده در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی در عمل نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به آسم به ویژه کسانی که به مراقبت بالینی احتیاج دارند، باید در طول همه گیری کووید-۱۹ به مصرف دارو‌های آسم خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانگهوا چن، سرپرست تیم تحقیق و استادیار علوم جمعیت و بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: هر کسی که مبتلا به آسم است باید با پزشک خود مشورت کند تا اطمینان حاصل شود که بهترین درمان را برای آسم خود دریافت می‌کند که منجر به کنترل بهتر آسم شده و احتمال پیامد‌های شدید کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

همکاری به محققان فرصتی داد تا تاثیر اختلالات تنفسی را بر پیامد‌های کووید در جمعیتی با دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی ارزیابی کنند.

محققان اطلاعات مربوط به ۶۱ هزار و ۳۳۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را با استفاده از پرونده پزشکی الکترونیکی از Kaiser Permanente Southern California از ۱ مارس تا ۳۱ اوت ۲۰۲۰ جمع آوری کردند. میانگین سنی ۴۳.۹ سال بود. ۵۴ ٪ زن و ۶۶ ٪ نژاد/قومیت اسپانیایی داشتند.

از کد‌های پزشکی برای تعیین اینکه آیا این بیماران قبل از تشخیص کووید-۱۹ مبتلا به آسم یا بیماری انسدادی مزمن ریوی بوده‌اند، استفاده شد. محققان همچنین داده‌ها را جدا کردند، گروه «فعال» مربوط به بیمارانی بود که طی ۱۲ ماه گذشته برای آسم ویزیت بالینی داشته‌اند و گروه «غیرفعال» مربوط به افرادی که اینگونه نبوده‌اند.

در مجموع ۲۷۵۱ بیمار در گروه آسم غیرفعال در مقابل ۲۷۷۵ در گروه فعال بودند. علاوه بر این ۸۲۰ بیمار سابقه COPD داشتند. بیماران در گروه آسم فعال در مقایسه با افرادی که سابقه آسم یا COPD نداشتند، شانس بسیار بالاتری برای بستری شدن نیاز به حمایت تنفسی شدید و بستری در ICU ظرف ۳۰ روز پس از تشخیص کووید-۱۹ داشتند.

سابقه COPD با خطر بالای بستری شدن در بیمارستان، نیاز به حمایت تنفسی شدید و مرگ در ۶۰ روز پس از COVID-۱۹ همراه بود. به طور قابل توجهی محققان احتمال مرگ و میر بالاتری را در ۶۰ روز برای گروه فعال آسم مشاهده نکردند.

آنی ژیانگ، نویسنده دیگر این مطالعه نیز می‌گوید: این مطالعه فراتر از بررسی تاثیر آسم بر پیامد‌های کووید-۱۹ بود و در عوض بر نحوه تغییر پیامد‌های آن برای بیماران مبتلا به آسم بسته به سطح کنترل آسم متمرکز شد.ما همچنین دیدیم که حتی در بیماران مبتلا به آسم فعال، اگر از دارو‌های آسم استفاده می‌کردند، احتمال بدتر شدن نتایج کووید-۱۹ کاهش می‌یافت که نشان می‌دهد این دارو‌ها چقدر اهمیت دارند.

بیشتر بخوانید

توصیه‌های کرونایی برای مبتلایان به آسم

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری آسم ویروس کرونا مبتلا به آسم کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند