Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:29:23 GMT

وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل بسیار بحرانی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۰۵۶۰۳

وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل بسیار بحرانی است

شهرام حبیب زاده روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل کاملا بحرانی است و اگر این سیر ادامه پیدا کند، به طور یقین در روزهای آینده با کمبود تخت بستری مواجه خواهیم شد.

وی اظهار کرد: روند صعودی شیوع کرونا در استان اگر طی ۱۰ روز آینده هم ادامه یابد، به طور یقین باعث فلج شدن خدمات رسانی به بیماران کرونایی در سطح استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۱۰۰ نفر از مبتلایان بستری تاکید کرد: با افزایش شمار مبتلایان جدید، اگر میزان بستری نسبت به ترخیص بیشتر از ۷۰ بیمار باشد، در مدت پنج روز تمام تخت‌های شهر اردبیل پر از بیمار خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی شبانه روز گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد بیمار جدید بستری در یک روز معادل پنج بخش کاملا پر مراکز درمانی است.

دکتر حبیب‌زاده تامین نیاز به پرستار، اکسیژن و تجهیزات پزشکی برای این تعداد بیمار جدید را سخت و خارج از توان بخش بهداشت و درمان استان عنوان ک رد و افزود: افزایش شمار بیماران بستری همزمان این استان به ۷۶۹ نفر نشان می دهد که شیوع کرونا در استان در ادامه موج پنجم با شدت در حال افزایش است.

وی همچنین با اشاره به دریافت خدمات درمانی و داروهای تزریقی توسط ۹۰۰ از بیماران مبتلا به کرونا در روز گذشته اظهار کرد: ۶۵۰ نفر از این تعداد فقط در شهر اردبیل بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، عزاداری ایام محرم در فضاهای سرپوشیده ممنوع است و عزاداران باید فقط در فضاهای روباز و در حیاط مساجد و با رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک به عزاداری بپردازند.

وی همچنین با اشاره به ممنوع بودن دسته گردانی ایام محرم در استان اردبیل افزود: تدابیر دیگری از قبیل فعالیت رستوران‌ها فقط به شکل بیرون‌بر، ممنوعیت برگزاری هر گونه ازدحام حتی در ادارات و متوقف شدن برگزاری جلسات نیز برای مهار کرونا ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از سه هفته قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان جدید به ۱۷۰ نفر و افراد بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز به ۷۶۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، طی شبانه روز گذشته شمار مبتلایان جدید کرونا در استان اردبیل ۳۱ نفر و افراد بستری همزمان در مراکز درمانی استان نیز ۶۰ نفر نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده افزایش داشته است.

دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل روز جمعه اعلام کرد که در ادامه روند صعودی موج پنجم شیوع کرونا، شمار مبتلایان جدید و بستری همزمان کووید.۱۹ در استان اردبیل نسبت به یک ماه قبل بیش از هفت برابر شده و این بیماری با سرعت بیشتر در حال شیوع گسترده است.

همچنین بر اساس اعلام این مرجع، در شبانه‌روز با فوت ۱۰ نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و ۹۷۰ نفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۷۰ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۷۶۹ نفر در روز ۲۲ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان اردبیل ماسک کرونا استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل شیوع کرونا در استان شمار مبتلایان جدید بستری همزمان روز گذشته شبانه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۰۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت

روزنامه اعتماد جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای دارد. در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید.

با توجه به اینکه مادر یسنا نمی‌تواند فارسی صحبت کند یکی از افراد نزدیک به خانواده یسنا که تمایل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» می‌گوید: «پدر یسنا معلول است و نمی‌تواند راه برود. روز حادثه مادر یسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمین برده بود تا نخودفرنگی برداشت کنند. خواهر و برادر یسنا هم مشغول کار بودند. یسنا به مادرش می‌گوید که آب می‌خواهد.

مادر یسنا از همسایه‌شان یک لیوان آب می‌گیرد و به یسنا می‌دهد. بعد از این موضوع ناگهان یسنا گم می‌شود. مادرش تا نیم ساعت متوجه گم شدن یسنا نمی‌شود. بعد از نیم ساعت متوجه می‌شود و اهالی شروع به جست‌وجو برای یافتن یسنا می‌کنند. هر جا را می‌گشتیم یسنا نبود تا اینکه بعد از ۵ روز یک کایت‌سوار داوطلب هلال‌احمر یسنا را در علفزار نزدیک جایی که مفقود شده بود، زنده پیدا کرد.»

 این فرد در ادامه می‌گوید: «دو، سه نفر در این رابطه بازداشت شدند، اما کارگری حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلی بود و وقتی متوجه شد خبر گم شدن یسنا منتشر شده از کلاله خارج که توسط پلیس دستگیر می‌شود. او قصد فروش یسنا را داشته است. غیر از این فرد یکی، دو نفر دیگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»

 این فرد در واکنش به این سوال «اعتماد» که با توجه به اینکه یسنا ربوده شده و در حال حاضر در بیمارستان کلاله بستری است آیا امکان آزار و اذیت یا تعرض از سوی متهمان وجود داشته، می‌گوید: «هیچ‌گونه آزار و اذیتی صورت نگرفته است. یسنا فقط از نظر روحی و جسمی تضعیف شده که فعلا باید در بیمارستان بستری باشد.»

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب